Realizacja tak trudnego przedsięwzięcia jak budowa nowego promu wymaga, aby cały nasz potencjał został postawiony do dyspozycji Stoczni Gryfia i PŻB
— zapewnił Konrad Konefał z zarządu Grupy Mars.
Chciałbym zadeklarować, że wszelkie aktywa stoczniowe skupione dzisiaj w Polskiej Grupie Zbrojeniowej będą do dyspozycji i wykorzystania w tym projekcie. Szczeciński Park Przemysłowy to główne miejsce budowy tego promu
— powiedział.
List intencyjny dotyczący budowy przez polskie stocznie dwóch promów pasażersko-samochodowych dla PŻB został podpisany w czerwcu 2016 r. podczas 4. Międzynarodowego Kongresu Morskiego. Zgodnie z zapowiedziami, pierwsza jednostka ma być gotowa w 2019 r.
Porozumienie podpisali uczestnicy konsorcjum, które ma zbudować promy: Gdańska Stocznia Remontowa im. J. Piłsudskiego SA, Stocznia Remontowa „NAUTA” SA, Morska Stocznia Remontowa Gryfia SA oraz Szczeciński Park Przemysłowy Sp. z o.o., działający na terenach po byłej stoczni w Szczecinie. List podpisały także Polski Fundusz Rozwoju (PFR) oraz PKO Bank Polski SA, które mają finansować budowę statków.
Polska Żegluga Bałtycka obecnie ma w swojej flocie trzy promy pasażersko-samochodowe: m/f Wawel wybudowany w 1980 r., m/v Baltivię z 1981 r. oraz m/f Mazovię zbudowaną w 1996 r. Jednostki te pływają na trasach między portem w Gdańsku i szwedzką miejscowością Nynashamn, oraz Świnoujściem a szwedzkim portem Ystad.
ak/PAP
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Realizacja tak trudnego przedsięwzięcia jak budowa nowego promu wymaga, aby cały nasz potencjał został postawiony do dyspozycji Stoczni Gryfia i PŻB
— zapewnił Konrad Konefał z zarządu Grupy Mars.
Chciałbym zadeklarować, że wszelkie aktywa stoczniowe skupione dzisiaj w Polskiej Grupie Zbrojeniowej będą do dyspozycji i wykorzystania w tym projekcie. Szczeciński Park Przemysłowy to główne miejsce budowy tego promu
— powiedział.
List intencyjny dotyczący budowy przez polskie stocznie dwóch promów pasażersko-samochodowych dla PŻB został podpisany w czerwcu 2016 r. podczas 4. Międzynarodowego Kongresu Morskiego. Zgodnie z zapowiedziami, pierwsza jednostka ma być gotowa w 2019 r.
Porozumienie podpisali uczestnicy konsorcjum, które ma zbudować promy: Gdańska Stocznia Remontowa im. J. Piłsudskiego SA, Stocznia Remontowa „NAUTA” SA, Morska Stocznia Remontowa Gryfia SA oraz Szczeciński Park Przemysłowy Sp. z o.o., działający na terenach po byłej stoczni w Szczecinie. List podpisały także Polski Fundusz Rozwoju (PFR) oraz PKO Bank Polski SA, które mają finansować budowę statków.
Polska Żegluga Bałtycka obecnie ma w swojej flocie trzy promy pasażersko-samochodowe: m/f Wawel wybudowany w 1980 r., m/v Baltivię z 1981 r. oraz m/f Mazovię zbudowaną w 1996 r. Jednostki te pływają na trasach między portem w Gdańsku i szwedzką miejscowością Nynashamn, oraz Świnoujściem a szwedzkim portem Ystad.
ak/PAP
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/330658-stocznia-szczecinska-wybuduje-nowy-prom-dla-pzg-grobarczyk-to-wpisuje-sie-w-nasza-polityke-odbudowy-pozycji-na-baltyku?strona=2