Oceny zarówno bieżącej, jak i przyszłej koniunktury wśród konsumentów są w styczniu lepsze niż były w badaniu z grudnia. Z kolei oceny koniunktury w przemyśle w styczniu są lepsze niż przed miesiącem oraz przed rokiem - podał GUS.
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 2,5 pkt. proc. w stosunku do grudnia 2016 r. i ukształtował na poziomie -1,2.
Dla większości składowych wskaźnika odnotowano wartości wyższe niż przed miesiącem. Największy wzrost wystąpił w przypadku oceny możliwości obecnego dokonywania ważnych zakupów i obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost odpowiednio o 5,2 i 4,6 pkt. proc.). Nieznacznie obniżyły się jedynie oceny dotyczące przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek o 0,5 pkt. proc.)
— napisano w komunikacie.
W porównaniu do stycznia 2016 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 5,8 pkt. proc.
Z kolei wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej był wyższy o 2,4 pkt. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -4,3.
Także w przypadku WWUK, dla większości składowych wystąpiły wartości wyższe niż przed miesiącem. Dotyczyło to przede wszystkim możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy i przyszłego poziomu bezrobocia (wzrost odpowiednio o 4,7 i 4,0 pkt. proc.). Nieznaczny spadek wystąpił dla ocen przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (o 0,5 pkt. Proc.)
— napisano w komunikacie.
W styczniu WWUK osiągnął wartość o 6,6 pkt. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2016 roku.
Czytaj dalej na następnej stronie
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Oceny zarówno bieżącej, jak i przyszłej koniunktury wśród konsumentów są w styczniu lepsze niż były w badaniu z grudnia. Z kolei oceny koniunktury w przemyśle w styczniu są lepsze niż przed miesiącem oraz przed rokiem - podał GUS.
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 2,5 pkt. proc. w stosunku do grudnia 2016 r. i ukształtował na poziomie -1,2.
Dla większości składowych wskaźnika odnotowano wartości wyższe niż przed miesiącem. Największy wzrost wystąpił w przypadku oceny możliwości obecnego dokonywania ważnych zakupów i obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost odpowiednio o 5,2 i 4,6 pkt. proc.). Nieznacznie obniżyły się jedynie oceny dotyczące przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek o 0,5 pkt. proc.)
— napisano w komunikacie.
W porównaniu do stycznia 2016 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 5,8 pkt. proc.
Z kolei wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej był wyższy o 2,4 pkt. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -4,3.
Także w przypadku WWUK, dla większości składowych wystąpiły wartości wyższe niż przed miesiącem. Dotyczyło to przede wszystkim możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy i przyszłego poziomu bezrobocia (wzrost odpowiednio o 4,7 i 4,0 pkt. proc.). Nieznaczny spadek wystąpił dla ocen przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (o 0,5 pkt. Proc.)
— napisano w komunikacie.
W styczniu WWUK osiągnął wartość o 6,6 pkt. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2016 roku.
Czytaj dalej na następnej stronie
Strona 1 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/324172-nowy-rok-z-poprawa-nastrojow-konsumenckich-koniunktura-w-styczniu-wzrosla-od-grudnia-o-25-pkt-proc
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.