Poinformował, że pakiet paliwowy spowodował gwałtowny wzrost sprzedaży legalnej paliw - dane mówią o 29-proc. wzroście w sierpniu, 26-proc. we wrześniu i 17-proc. w październiku w porównaniu do roku ubiegłego. Zaznaczył, że październik br. był trzecim najlepszym pod względem sprzedaży paliw od 2011 r.
Znacznie spadł też import paliw z innych krajów UE za pośrednictwem tzw. zarejestrowanych odbiorców. W okresie sierpień-październik 2015 r. do sierpień-październik 2016 nastąpił spadek nabyć o 63 proc. dla oleju napędowego oraz 51 proc. dla benzyn.
Odnotowujemy wzrost nabyć realizowanych przez składy podatkowe tzw. koncernowe w ramach oficjalnego importu
— poinformował. Wskazał, że dane mówią o 374 mln litrach w okresie sierpień październik 1015 r. i 569 mln litrach w analogicznym czasie br., co podyktowane jest większym zapotrzebowaniem na legalne paliwa.
Poza tym znacznie spadł eksport oleju napędowego producentów krajowych. Dotychczas rósł on w tempie nawet 300 proc. rocznie, ponieważ nie byli oni w stanie sprzedać całości produkcji w kraju.
Każdy litr paliwa niewyeksportowanego, lecz sprzedanego w kraju to 1,17 zł akcyzy i 80 gr VAT i 28 gr opłaty paliwowej
— podsumował wiceminister.
ak/PAP
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Poinformował, że pakiet paliwowy spowodował gwałtowny wzrost sprzedaży legalnej paliw - dane mówią o 29-proc. wzroście w sierpniu, 26-proc. we wrześniu i 17-proc. w październiku w porównaniu do roku ubiegłego. Zaznaczył, że październik br. był trzecim najlepszym pod względem sprzedaży paliw od 2011 r.
Znacznie spadł też import paliw z innych krajów UE za pośrednictwem tzw. zarejestrowanych odbiorców. W okresie sierpień-październik 2015 r. do sierpień-październik 2016 nastąpił spadek nabyć o 63 proc. dla oleju napędowego oraz 51 proc. dla benzyn.
Odnotowujemy wzrost nabyć realizowanych przez składy podatkowe tzw. koncernowe w ramach oficjalnego importu
— poinformował. Wskazał, że dane mówią o 374 mln litrach w okresie sierpień październik 1015 r. i 569 mln litrach w analogicznym czasie br., co podyktowane jest większym zapotrzebowaniem na legalne paliwa.
Poza tym znacznie spadł eksport oleju napędowego producentów krajowych. Dotychczas rósł on w tempie nawet 300 proc. rocznie, ponieważ nie byli oni w stanie sprzedać całości produkcji w kraju.
Każdy litr paliwa niewyeksportowanego, lecz sprzedanego w kraju to 1,17 zł akcyzy i 80 gr VAT i 28 gr opłaty paliwowej
— podsumował wiceminister.
ak/PAP
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/319494-resort-finansow-najwazniejszym-elementem-walki-z-mafia-paliwowa-beda-kontrole?strona=2
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.