Zadaniem ambasadora nie jest wygrywać kontrakty. To jest nasze zadanie. Rolą ambasadora jest promowanie i uświadamianie
— kwitował Zaboklicki.
Z tym jest jednak problem, który zauważył wicepremier Morawiecki, niemniej – zdaniem panelistów – pomimo obietnicy poprawy, nic w tej materii się nie zmieniło.
Moim życzeniem byłoby skoordynowanie dyplomacji gospodarczej. W tym momencie, pomimo szumnych zapowiedzi, nie ma skoordynowanych działań, nie ma współpracy nawet na poziomie Ministerstwa Rozwoju i Ministerstwa Spraw Zagranicznych
— skarżył się Karol Zarajczyk.
Stronę finansową przedsięwzięć mogą wesprzeć instrumenty Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) dedykowane eksportowi. O nich opowiadał Marcin Piasecki, wiceprezes Funduszu.
Mamy różne produkty przeznaczone dla eksporterów. Mamy część kredytową, jest też część ubezpieczeniowa, czyli przemodelowane KUKE. Mamy także fundusz ekspansji zagranicznej, który służy do redukcji ryzyka. Jeśli dana firma zaczyna swój biznes za granicą, my możemy wejść w posiadanie 50 proc. udziałów
— wyliczał Piasecki.
Przedsiębiorcy zgodzili się, że wsparcie kapitałowe jest ważne, jednak bez skoordynowanych działań politycznych i dyplomatycznych polskie firmy działające na zewnątrz nadal będą należały do rzadkości.
MS
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Zadaniem ambasadora nie jest wygrywać kontrakty. To jest nasze zadanie. Rolą ambasadora jest promowanie i uświadamianie
— kwitował Zaboklicki.
Z tym jest jednak problem, który zauważył wicepremier Morawiecki, niemniej – zdaniem panelistów – pomimo obietnicy poprawy, nic w tej materii się nie zmieniło.
Moim życzeniem byłoby skoordynowanie dyplomacji gospodarczej. W tym momencie, pomimo szumnych zapowiedzi, nie ma skoordynowanych działań, nie ma współpracy nawet na poziomie Ministerstwa Rozwoju i Ministerstwa Spraw Zagranicznych
— skarżył się Karol Zarajczyk.
Stronę finansową przedsięwzięć mogą wesprzeć instrumenty Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) dedykowane eksportowi. O nich opowiadał Marcin Piasecki, wiceprezes Funduszu.
Mamy różne produkty przeznaczone dla eksporterów. Mamy część kredytową, jest też część ubezpieczeniowa, czyli przemodelowane KUKE. Mamy także fundusz ekspansji zagranicznej, który służy do redukcji ryzyka. Jeśli dana firma zaczyna swój biznes za granicą, my możemy wejść w posiadanie 50 proc. udziałów
— wyliczał Piasecki.
Przedsiębiorcy zgodzili się, że wsparcie kapitałowe jest ważne, jednak bez skoordynowanych działań politycznych i dyplomatycznych polskie firmy działające na zewnątrz nadal będą należały do rzadkości.
MS
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/315824-kongres-590-o-eksporcie-jak-zawojowac-swiat-w-jaki-sposob-dzialac-aby-polskie-firmy-mogly-smialo-wychodzic-na-rynki-zagraniczne?strona=2