Wskazał, że projekt zakłada przygotowanie systemu informatycznego, który uwzględniałby wszystkich przewoźników, a także dał możliwości włączenia się do niego przewoźnikom samorządowym.
Docelowy system ma w pełni integrować przewoźników Grupy PKP, Przewozy Regionalne i spółki samorządowe. Ten projekt jest potrzebny. Zamierzamy w ciągu dwóch, trzech lat zaoferować nową jakość na kolei również w tym obszarze. Modernizacja linii kolejowych, taboru i dworców co prawda przekłada się już teraz na wzrost liczby pasażerów, ale nadal dla osoby, która rzadziej podróżuje, przejechanie z jednego końca Polski na drugi korzystając z oferty różnych przewoźników bywa +drogą przez mękę+. Chcemy to zmienić
— podkreślił Pawłowski.
Prezes poinformował, że zadłużenie PKP SA wynosi 950 mln zł.
400 mln zł ma zostać spłacone we wrześniu 2017 r., a ok. 450 mln zł w maju 2018 r. Spłacamy także kredyt w wysokości 23 mln euro, tj. ok. 100 mln zł w równych półrocznych ratach - ostatnia w sierpniu 2022 r. Jest to kredyt inwestycyjny z EBI (Europejski Bank Inwestycyjny - PAP) dotyczący „Projektu odbudowy zniszczeń wywołanych przez powódź w 1997 r. - linia E-30,C-E 30 Legnica - Wrocław - Opole”
— powiedział Pawłowski.
gah/PAP
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Wskazał, że projekt zakłada przygotowanie systemu informatycznego, który uwzględniałby wszystkich przewoźników, a także dał możliwości włączenia się do niego przewoźnikom samorządowym.
Docelowy system ma w pełni integrować przewoźników Grupy PKP, Przewozy Regionalne i spółki samorządowe. Ten projekt jest potrzebny. Zamierzamy w ciągu dwóch, trzech lat zaoferować nową jakość na kolei również w tym obszarze. Modernizacja linii kolejowych, taboru i dworców co prawda przekłada się już teraz na wzrost liczby pasażerów, ale nadal dla osoby, która rzadziej podróżuje, przejechanie z jednego końca Polski na drugi korzystając z oferty różnych przewoźników bywa +drogą przez mękę+. Chcemy to zmienić
— podkreślił Pawłowski.
Prezes poinformował, że zadłużenie PKP SA wynosi 950 mln zł.
400 mln zł ma zostać spłacone we wrześniu 2017 r., a ok. 450 mln zł w maju 2018 r. Spłacamy także kredyt w wysokości 23 mln euro, tj. ok. 100 mln zł w równych półrocznych ratach - ostatnia w sierpniu 2022 r. Jest to kredyt inwestycyjny z EBI (Europejski Bank Inwestycyjny - PAP) dotyczący „Projektu odbudowy zniszczeń wywołanych przez powódź w 1997 r. - linia E-30,C-E 30 Legnica - Wrocław - Opole”
— powiedział Pawłowski.
gah/PAP
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/314620-prezes-pkp-nie-ma-decyzji-czy-i-kiedy-mialaby-sie-odbyc-prywatyzacja-pkp-intercity?strona=2