Wierzę w to głęboko, że kiedy będziemy już realizowali to zadanie w kolejnych etapach, kiedy będziemy mogli mówić z satysfakcją, że te plany przekształcają się w rzeczywiste efekty tych działań, będziemy mieli nie tylko satysfakcję z tego, że udało się zrobić coś ważnego, ale udało się pokazać Europie i światu, że potencjał Polski, ale i potencjał naszych partnerów z Europy Środkowo-Wschodniej jest ogromny
— podsumowała premier.
Towarzyszący premier minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk przypomniał, że budowa trasy Via Carpathia jest ważna nie tylko dla naszego kraju, ale i dla Unii Europejskiej.
Według niego powstaniem tego szlaku transportowego zainteresowane są także „państwa spoza UE”.
Rozmawiamy z zewnętrznymi partnerami UE i znajdujemy ich wsparcie
— powiedział Adamczyk.
Wśród państw zainteresowanych powstaniem szlaku Via Carpathia minister wymienił Ukrainę i Białoruś.
Zależy nam, aby sprawa trasy Via Carpathia była sprawą żywą, żywym tematem w debacie publicznej nie tylko w Polsce, ale w całej Europie, a szczególnie w Brukseli
— zaznaczył minister.
Utworzenie szlaku Via Carpathia było inicjatywą polskiego rządu. 27 października 2006 r. ministrowie transportu: Polski Jerzy Polaczek, Litwy - Algirdas Butkevicius, Słowacji - Lubomir Vazny oraz Węgier - Balazs Felsmann w obecności prezydenta Polski Lecha Kaczyńskiego podpisali w Łańcucie deklaracje dotyczącą jej budowy. W 2010 r. do przedsięwzięcia dołączyły się Bułgaria, Rumunia i Grecja.
W łańcuckiej konferencji uczestniczyli m.in. samorządowcy z Polski, Słowacji i Węgier zainteresowani powstaniem Via Carpathia. W jej trakcie do samorządowego porozumienia o współpracy na rzecz budowy korytarza transportowego Via Carpathia dołączyły trzy województwa: podlaskie, mazowieckie i lubelskie. Jego inicjatorami i autorami są woj. podkarpackie z Polski, kraje koszycki i preszowski na Słowacji oraz węgierski komitat Borsod-AbaŁj-Zempl,n, które podpisały je przed rokiem.
W Polsce Via Carpathia to szlak wiodący odcinkami dróg: S61, DK8, S19 od granicy z Litwą w Budzisku, przez Suwałki, Białystok, Lublin, Rzeszów, Barwinek do granicy ze Słowacją. Wiele odcinków dróg S19 i S61 już powstało, inne są w budowie.
wkt/PAP
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Wierzę w to głęboko, że kiedy będziemy już realizowali to zadanie w kolejnych etapach, kiedy będziemy mogli mówić z satysfakcją, że te plany przekształcają się w rzeczywiste efekty tych działań, będziemy mieli nie tylko satysfakcję z tego, że udało się zrobić coś ważnego, ale udało się pokazać Europie i światu, że potencjał Polski, ale i potencjał naszych partnerów z Europy Środkowo-Wschodniej jest ogromny
— podsumowała premier.
Towarzyszący premier minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk przypomniał, że budowa trasy Via Carpathia jest ważna nie tylko dla naszego kraju, ale i dla Unii Europejskiej.
Według niego powstaniem tego szlaku transportowego zainteresowane są także „państwa spoza UE”.
Rozmawiamy z zewnętrznymi partnerami UE i znajdujemy ich wsparcie
— powiedział Adamczyk.
Wśród państw zainteresowanych powstaniem szlaku Via Carpathia minister wymienił Ukrainę i Białoruś.
Zależy nam, aby sprawa trasy Via Carpathia była sprawą żywą, żywym tematem w debacie publicznej nie tylko w Polsce, ale w całej Europie, a szczególnie w Brukseli
— zaznaczył minister.
Utworzenie szlaku Via Carpathia było inicjatywą polskiego rządu. 27 października 2006 r. ministrowie transportu: Polski Jerzy Polaczek, Litwy - Algirdas Butkevicius, Słowacji - Lubomir Vazny oraz Węgier - Balazs Felsmann w obecności prezydenta Polski Lecha Kaczyńskiego podpisali w Łańcucie deklaracje dotyczącą jej budowy. W 2010 r. do przedsięwzięcia dołączyły się Bułgaria, Rumunia i Grecja.
W łańcuckiej konferencji uczestniczyli m.in. samorządowcy z Polski, Słowacji i Węgier zainteresowani powstaniem Via Carpathia. W jej trakcie do samorządowego porozumienia o współpracy na rzecz budowy korytarza transportowego Via Carpathia dołączyły trzy województwa: podlaskie, mazowieckie i lubelskie. Jego inicjatorami i autorami są woj. podkarpackie z Polski, kraje koszycki i preszowski na Słowacji oraz węgierski komitat Borsod-AbaŁj-Zempl,n, które podpisały je przed rokiem.
W Polsce Via Carpathia to szlak wiodący odcinkami dróg: S61, DK8, S19 od granicy z Litwą w Budzisku, przez Suwałki, Białystok, Lublin, Rzeszów, Barwinek do granicy ze Słowacją. Wiele odcinków dróg S19 i S61 już powstało, inne są w budowie.
wkt/PAP
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/314488-premier-szydlo-otworzyla-konferencje-nt-rozwoj-via-carpatia-zalezy-nam-na-tym-aby-polska-byla-postrzegana-wlasnie-przez-takie-inwestycje?strona=2