Dodał, że prezesi największych spółek skarbu państwa uznali, że trzeba skoordynować działania, aby budować - poprzez efekt synergii - siłę, która pozwoli mocno, głośno zaistnieć na arenie międzynarodowej z tym, co chcemy powiedzieć Europejczykom i obywatelom całego świata.
Polska jest krajem pięknym, ogromnych możliwości, wspaniałych ludzi; krajem, który często jest krzywdzony poprzez fałszywe, niepotrzebne, stereotypowe (…), informacje rozpropagowywane przez różnego rodzaju czasopisma, organizacje czy też autorytety i osoby życia publicznego na świecie
— mówił Jackiewicz.
Chcemy, by takie stereotypy dotyczące Polski przestały pokutować i obciążać nasz kraj. Powstało wiele krzywdzących opinii na temat Polski. Dotyczą one zarówno możliwości inwestowania u nas, ale także osiągnięć polskiej nauki, kultury, historii, obyczajowości Polaków
— wyliczył.
Spółki Skarbu Państwa tracą miliony, jeśli nie setki milionów złotych dlatego, że stereotypy i przekłamania o Polsce i Polakach wpływają na utratę naszej wiarygodności inwestycyjnej. Prezesi spółek wskazują na trudności w pozyskiwaniu inwestorów, kapitału, w emisji obligacji
— podkreślił.
Żeby temu zapobiec, ktoś wreszcie w sposób zorganizowany, systematyczny, profesjonalny musi zadbać o to, by ten wizerunek był lepszy. Nie chodziło o to, by dać kolejne zadanie Ministerstwu Spraw Zagranicznych, ale o powołanie wyspecjalizowanej fundacji, która się tym zajmie, która profesjonalnie wesprze działania wszystkich instytucji, które zabiegają o dobre relacje z zagranicą
— powiedział.
Chcielibyśmy, aby w ciągu najbliższych kilku tygodni odpowiednie organy korporacyjne w poszczególnych spółkach wyraziły zgodę na zawarcie porozumienia w formie aktu notarialnego. Następnie w ciągu kolejnych kilku tygodni fundacja mogłaby zostać zarejestrowana
— wyjaśnił.
Jestem przekonany, że od tego momentu Polska zyska poważny oręż w staraniach i walce o promowanie dobrego, właściwego wizerunku Rzeczypospolitej Polskiej oraz polskiej gospodarki, promowanie spółek z udziałem Skarbu Państwa i polskiej przedsiębiorczości, szerzenie w Polsce i poza jej granicami wiedzy o naszej historii, gospodarce i kulturze polskiej oraz postaw patriotycznych
— oznajmił Jackiewicz.
Członek zarządu Polskiej Grupy Zbrojeniowej Maciej Lew-Mirski pytany przez PAP, dlaczego jego spółka zdecydowała się na przystąpienie do fundacji, odparł:
To jest nasz obowiązek. Każda ze spółek Skarbu Państwa reprezentuje państwo polskie. Poza celami biznesowymi, które ma w swoim statucie, poza celami ekonomicznymi, które budują potęgę państwa, ma również inne obowiązki, które powinna świadczyć na rzecz Polaków. Budowanie pozytywnego wizerunku Polski na arenie międzynarodowej jest z jednej strony naszym obowiązkiem, a z drugiej strony naszą inwestycją na przyszłość
— podkreślił.
Jesteśmy stosunkowo młodą spółką. Jednak widzimy, że każde wsparcie państwa polskiego, współdziałanie biznesu i państwa na arenie międzynarodowej zawsze daje pozytywny efekt
— dodał Lew-Mirski.
wkt/PAP/Polskie Radio
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Dodał, że prezesi największych spółek skarbu państwa uznali, że trzeba skoordynować działania, aby budować - poprzez efekt synergii - siłę, która pozwoli mocno, głośno zaistnieć na arenie międzynarodowej z tym, co chcemy powiedzieć Europejczykom i obywatelom całego świata.
Polska jest krajem pięknym, ogromnych możliwości, wspaniałych ludzi; krajem, który często jest krzywdzony poprzez fałszywe, niepotrzebne, stereotypowe (…), informacje rozpropagowywane przez różnego rodzaju czasopisma, organizacje czy też autorytety i osoby życia publicznego na świecie
— mówił Jackiewicz.
Chcemy, by takie stereotypy dotyczące Polski przestały pokutować i obciążać nasz kraj. Powstało wiele krzywdzących opinii na temat Polski. Dotyczą one zarówno możliwości inwestowania u nas, ale także osiągnięć polskiej nauki, kultury, historii, obyczajowości Polaków
— wyliczył.
Spółki Skarbu Państwa tracą miliony, jeśli nie setki milionów złotych dlatego, że stereotypy i przekłamania o Polsce i Polakach wpływają na utratę naszej wiarygodności inwestycyjnej. Prezesi spółek wskazują na trudności w pozyskiwaniu inwestorów, kapitału, w emisji obligacji
— podkreślił.
Żeby temu zapobiec, ktoś wreszcie w sposób zorganizowany, systematyczny, profesjonalny musi zadbać o to, by ten wizerunek był lepszy. Nie chodziło o to, by dać kolejne zadanie Ministerstwu Spraw Zagranicznych, ale o powołanie wyspecjalizowanej fundacji, która się tym zajmie, która profesjonalnie wesprze działania wszystkich instytucji, które zabiegają o dobre relacje z zagranicą
— powiedział.
Chcielibyśmy, aby w ciągu najbliższych kilku tygodni odpowiednie organy korporacyjne w poszczególnych spółkach wyraziły zgodę na zawarcie porozumienia w formie aktu notarialnego. Następnie w ciągu kolejnych kilku tygodni fundacja mogłaby zostać zarejestrowana
— wyjaśnił.
Jestem przekonany, że od tego momentu Polska zyska poważny oręż w staraniach i walce o promowanie dobrego, właściwego wizerunku Rzeczypospolitej Polskiej oraz polskiej gospodarki, promowanie spółek z udziałem Skarbu Państwa i polskiej przedsiębiorczości, szerzenie w Polsce i poza jej granicami wiedzy o naszej historii, gospodarce i kulturze polskiej oraz postaw patriotycznych
— oznajmił Jackiewicz.
Członek zarządu Polskiej Grupy Zbrojeniowej Maciej Lew-Mirski pytany przez PAP, dlaczego jego spółka zdecydowała się na przystąpienie do fundacji, odparł:
To jest nasz obowiązek. Każda ze spółek Skarbu Państwa reprezentuje państwo polskie. Poza celami biznesowymi, które ma w swoim statucie, poza celami ekonomicznymi, które budują potęgę państwa, ma również inne obowiązki, które powinna świadczyć na rzecz Polaków. Budowanie pozytywnego wizerunku Polski na arenie międzynarodowej jest z jednej strony naszym obowiązkiem, a z drugiej strony naszą inwestycją na przyszłość
— podkreślił.
Jesteśmy stosunkowo młodą spółką. Jednak widzimy, że każde wsparcie państwa polskiego, współdziałanie biznesu i państwa na arenie międzynarodowej zawsze daje pozytywny efekt
— dodał Lew-Mirski.
wkt/PAP/Polskie Radio
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/300579-rusza-polska-fundacja-narodowa-premier-szydlo-fundacja-bedzie-promowala-za-granica-marke-ktora-nazywa-sie-polska-zdjecia?strona=2