Z szacunków Redmerskiego wynika, że w ciągu 10 lat należy wymienić od 6 do 8 promów.
Według prezesa PŻB, najważniejszym pytaniem jest jednak, kto, kiedy i za ile wybuduje promy, bo znalezienie finansowania „nie jest aż tak karkołomnym zadaniem” - powiedział.
My nie potrzebujemy pomocy, my potrzebujemy wkładu własnego, który by nam pozwolił na wybudowanie tych promów
— powiedział Redmerski.
Jesteśmy w stanie wykazać, że promy, które będą wybudowane, będą miały stopę zwrotu tak, żeby to była rzeczywiście komercyjna działalność, a nie pomoc
— dodał Redmerski.
Gróbarczyk zaznaczył, że trwa etap konstruowania kształtu PGP.
Grupa Promowa to dziś nowy tonaż, który musi być odtworzony. Na tej podstawie dopiero można realizować jakieś konkretne cele
— powiedział.
Droga z naszej strony jest wyznaczona; najpierw przygotowanie przemysłu stoczniowego, stworzenie odpowiednich warunków inwestycyjnych - mówię tutaj o funduszach i o bankach - i podjęcie decyzji poszczególnych zarządów, w jaką stronę chcą podążać
— powiedział Gróbarczyk.
W decyzjach, które zostaną podjęte, a chcielibyśmy w nich aktywnie uczestniczyć, pozostawiamy na tyle autonomii, na ile jest to bezpieczne biznesowo
— podkreślił Gróbarczyk zwracając się do zarządów PŻM i PŻB.
Ministerstwo Skarbu Państwa kontroluje dwa podmioty z tej branży: Polską Żeglugę Bałtycką w Kołobrzegu i Polską Żeglugę Morską w Szczecinie.
Na początku czerwca 2015 r. MSP odstąpiło od negocjacji dotyczących sprzedaży akcji kołobrzeskiego armatora. Od końca lat 90. było pięć nieudanych prób prywatyzacji PŻB.
PŻB zatrudnia ok. 400 marynarzy, a promy Unity Line (należące do PŻM) około 500. Dodatkowo załoga lądowa obu firm to kolejne 250 osób.
CZYTAJ TEŻ: Rząd aktywizuje przemysł okrętowy. W nowym projekcie ustawy liczne przywileje dla stoczni
PAP/JKUB
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Z szacunków Redmerskiego wynika, że w ciągu 10 lat należy wymienić od 6 do 8 promów.
Według prezesa PŻB, najważniejszym pytaniem jest jednak, kto, kiedy i za ile wybuduje promy, bo znalezienie finansowania „nie jest aż tak karkołomnym zadaniem” - powiedział.
My nie potrzebujemy pomocy, my potrzebujemy wkładu własnego, który by nam pozwolił na wybudowanie tych promów
— powiedział Redmerski.
Jesteśmy w stanie wykazać, że promy, które będą wybudowane, będą miały stopę zwrotu tak, żeby to była rzeczywiście komercyjna działalność, a nie pomoc
— dodał Redmerski.
Gróbarczyk zaznaczył, że trwa etap konstruowania kształtu PGP.
Grupa Promowa to dziś nowy tonaż, który musi być odtworzony. Na tej podstawie dopiero można realizować jakieś konkretne cele
— powiedział.
Droga z naszej strony jest wyznaczona; najpierw przygotowanie przemysłu stoczniowego, stworzenie odpowiednich warunków inwestycyjnych - mówię tutaj o funduszach i o bankach - i podjęcie decyzji poszczególnych zarządów, w jaką stronę chcą podążać
— powiedział Gróbarczyk.
W decyzjach, które zostaną podjęte, a chcielibyśmy w nich aktywnie uczestniczyć, pozostawiamy na tyle autonomii, na ile jest to bezpieczne biznesowo
— podkreślił Gróbarczyk zwracając się do zarządów PŻM i PŻB.
Ministerstwo Skarbu Państwa kontroluje dwa podmioty z tej branży: Polską Żeglugę Bałtycką w Kołobrzegu i Polską Żeglugę Morską w Szczecinie.
Na początku czerwca 2015 r. MSP odstąpiło od negocjacji dotyczących sprzedaży akcji kołobrzeskiego armatora. Od końca lat 90. było pięć nieudanych prób prywatyzacji PŻB.
PŻB zatrudnia ok. 400 marynarzy, a promy Unity Line (należące do PŻM) około 500. Dodatkowo załoga lądowa obu firm to kolejne 250 osób.
CZYTAJ TEŻ: Rząd aktywizuje przemysł okrętowy. W nowym projekcie ustawy liczne przywileje dla stoczni
PAP/JKUB
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/285548-rzad-ratuje-zegluge-morska-minister-grobarczyk-nie-zrobimy-niczego-co-nie-uzyska-zgody-spolecznej?strona=2
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.