Polaczek o planach odebrania Polsce środków na kolej: "Spodziewam się bardziej negatywnego scenariusza". NASZ WYWIAD

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
fot. M. Śmiarowski/KPRM
fot. M. Śmiarowski/KPRM

Ale dlaczego tak się dzieje? Dlaczego Platforma, która mówi o sobie, że składa się niemal z samych ekspertów, zalicza takie wpadki, za które zapłaci cały kraj?

To ewidentny brak nadzoru w wykorzystaniu środków. To też wspomniane już wcześniej przeze mnie kupowanie czasu poprzez politykę piarowską. Przypomnę tylko, że na reklamę Grupa PKP wydaje rocznie dziesiątki milionów złotych. Warto przypomnieć, że trzy lata temu spółka zatrudniła w kluczowych punktach ludzi na kontraktach menedżerskich płacąc im po 100 tysięcy złotych miesięcznie.

UE niedawno ostrzegała, że w razie problemów z wydawaniem środków przez Polskę potraktuje przyszły rząd bez ulg ze względu na „brak solidarności” w sprawie imigracji muzułmańskiej. Można więc założyć, że zabiorą nam te miliardy i zrobią to „z przyjemnością”. Czy nowy rząd posiada jakieś narzędzia mogące uratować te środki?

CZYTAJ WIĘCEJ: Unijny szantaż ws. uchodźców. Bruksela zapowiada, że „nie będzie taryfy ulgowej dla rządu PiS”. „My dajemy pieniądze, w zamian oczekujemy solidarności”

Nie można na to pytanie odpowiedzieć z pewnością, gdyż nie mamy tak naprawdę w tych sprawach żadnych pewnych informacji. Nawet eksperci nie mają dostępu do pełnych danych. Jeśli miałbym się czegoś spodziewać, to niestety bardziej negatywnego scenariusza na wejściu, niż nawet tego, co jest komunikowane dzisiaj.

Rozmawiał Sławomir Sieradzki


Śmiech i złość” - zbiór felietonów Jana Pietrzaka z lat 2008 - 2015. z ośmiu lat rządów nieszczęsnej koalicji PO-PSL. Pozycja dostępna „wSklepiku.pl”. Polecamy!

« poprzednia strona
12

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych