Wychodzę na pole, chodzę na Cracovię

Wychodzę na pole, chodzę na Cracovię
Wychodzę na pole, chodzę na Cracovię

Bardzo podoba mi się powyższe hasło, którym władze obchodzącego właśnie 110. rocznicę powstania klubu sportowego Cracovia zachęcają kibiców do kupowania karnetów na mecze jej piłkarzy.

„Pasy” zawsze podkreślały, że są bardzo mocno związane z podwawelskim grodem i dlatego reklamują się typowo krakowskim sformułowaniem „na pole”. Mieszkańcy wielu innych regionów Polski użyliby w tym kontekście frazy „na dwór”.

A jeżeli Cracovia nie będzie się spisywać w piłkarskiej ekstraklasie na miarę oczekiwań swoich wiernych (często od kilku pokoleń) kibiców, jej trener może usłyszeć z trybun: „idze, idze, bajoku”, prezes zostanie nazwany „klarnetem bosym”, a pudłujących zawodników dościgną ponaglenia: „weźże, grajże lepiej, chopoku”.

Autor

Nowa telewizja informacyjna wPolsce24. Oglądaj nas na kanale 52 telewizji naziemnej Nowa telewizja informacyjna wPolsce24. Oglądaj nas na kanale 52 telewizji naziemnej Nowa telewizja informacyjna wPolsce24. Oglądaj nas na kanale 52 telewizji naziemnej

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych