W wyniku ogłoszenia upadłości spółki PBP Orbis Sp. z o.o. wszystkie imprezy turystyczne mające się odbyć po 29 września zostały anulowane.
Jak wynika z informacji TVP Info, ORBIS S.A. w obawie o wartość giełdową spółki zdecydował o pozbawieniu spółki z grupy Enterprise Investors licencji na używanie marki „Orbis Travel”.
ORBIS S.A. nie jest już właścicielem biura podróży działającego pod marką „Orbis Travel”, dlatego wyłączną odpowiedzialność za bezpieczny powrót do domu klientów, a także za rozwiązanie kwestii wycieczek, biletów i wszelkich zakupionych dotychczas imprez ponosi PBP Travel Time (dawniej PBP Orbis – przyp red.) i jej właściciel CETO. - wynika z informacji, do których dotarli reporterzy TVP Info.
Zarząd PBP Orbis Sp. z o.o. wystosował dziś oświadczenie, z którego wynika, że złożony został wniosek o ogłoszenie upadłości spółki.
Oto pełna treść oświadczenia:
Zarząd PBP Orbis Sp. z o.o. z przykrością informuje, iż w dniu 28.09.2010 r. skierował do Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy, X Wydziału Gospodarczego ds. Upadłościowych i Naprawczych, wniosek o ogłoszenie upadłości Spółki.
W związku z powyższym z dniem 29.09.2010 r. zawieszona zostaje wszelka działalność operacyjna Spółki, zaś wszystkie imprezy turystyczne zaplanowane w terminach począwszy od 29.09.2010 r. zostają anulowane.
Pragniemy poinformować, iż o fakcie złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości Spółki poinformowany został Marszałek Województwa Mazowieckiego, który jako beneficjent gwarancji turystycznej nr M182138 (zobacz) o wartości 6.036.041,00 złotych, udzielonej przez SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A., dotyczącej pokrycia kosztów powrotu klientów do kraju, a także zwrotu wpłat wniesionych przez klientów, uruchomi przewidzianą w ustawie o turystyce procedurę.
Dochodzenie roszczeń w ramach posiadanej przez Spółkę gwarancji turystycznej odbędzie się na zasadach określonych przez Marszałka Województwa Mazowieckiego oraz SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
Jednocześnie informujemy, że wszystkie bilety zarezerwowane i wystawione do dnia 28.09.2010 w naszym biurze, z mocy prawa powinny być honorowane przez przewoźników.
W sytuacji dokonanej rezerwacji bez wystawienia i opłacenia biletu, prosimy o kontakt z biurem linii lotniczej lub przewoźnika, bezpośrednio dokonujących usługi przewozu, w celu ustalenia sposobu i możliwości wykorzystania przedmiotowej rezerwacji.
W przypadku dokonanych przez PBP Orbis Sp. z o.o. rezerwacji hotelowych, mogą one nie być honorowane przez hotele. Podobna sytuacja może mieć miejsce dla rezerwacji samochodów. W celu potwierdzenia statusu aktywnych rezerwacji hotelowych i samochodowych sugerujemy bezpośredni kontakt z hotelem lub wypożyczalnią samochodów.
Zarząd PBP Orbis Sp. z o.o.
Na stronie www.orbistravel.pl opublikowane zostały także komunikaty, z których wynika, że marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik powołał specjalny zespół zajmujący się monitorowaniem sytuacji i udzielaniem wszelkich informacji dotyczących upadłości biura podróży. Wszyscy klienci biura mogą uzyskać informacje pod następującymi numerami telefonu: 22 59 79 523, 22 59 79 552, 22 59 79 520.
Jednocześnie pojawiła się informacja, że klienci PBP Orbis, którzy obecnie przebywają poza granicami kraju nie powinni martwić się o swój powrót, ponieważ w związku z tym, że biuro było ubezpieczone powrót turystów do Polski jest już zagwarantowany. Już jutro do kraju wróci pierwsza grupa turystów (306 osób przebywających obecnie na Krecie).
Trudna jest także sytuacja osób, które już zakupiły konkretne wycieczki lub bilety na pociąg albo samolot. Poza granicami przebywa aktualnie ponad tysiąc osób, a 2 tysiące osób wykupiło wycieczki. Zgodnie z najnowszymi informacjami wszelkie transakcje (bilety zarezerwowane oraz te już wystawione) zawarte do 28 września powinny być honorowane przez przewoźników. Problemem mogą okazać się jednak rezerwacje hotelowe, które mogą nie być uznawane. Polskie Biuro Podróży Orbis za pośrednictwem swojej strony internetowej prosi wszystkie osoby, które dokonały wstępnej rezerwacji, bez dokonania płatności za bilet (na pociąg lub samolot), aby jak najszybciej skontaktowały się z przewoźnikami.
pedro
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/105973-orbis-travel-upada-trudna-sytuacja-turystow-za-granica
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.