Redaktor naczelny czasopisma „Najwyższy Czas!” Tommasz Sommmer popisał się w sieci swoją arogancją, ignorancją i… rasizmem. Obiektem jego ataku stał się polski koszykarz występujący w NBA.
Chcąc uderzyć w Ministerstwo Sportu i Turystyki kierowane przez Sławomira Nitrasa (PO), skrytykował on reklamę resortu.
Co to jest? To „reklama Polski” zaserwowana publiczności przez Ministerstwo Turystyki dowodzone przez Sławomira Nitrasa. Zestaw obowiązkowy: murzyn z tarantulą na głowie i blondynka. Czy Uśmiechnięci zwariowali do końca?
— napisał.
Kim są atakowani?
Problem polega na tym, że wspomniana dwójka to nie są przypadkowe osoby. Mężczyzna występujący w reklamie to… Jeremy Sochan, czyli polski koszykarz amerykańskiego pochodzenia, obecnie jedyny przedstawiciel naszego kraju występujący w najlepszej lidze koszykarskiej na świecie NBA i reprezentant Polski. Wspomniana „blondynka” to natomiast Katarzyna Niewiadoma, zwyciężczyni kobiecego Tour de France. Nie dziwi więc, że ta dwójka pojawiła się w materiałach promowanych przez Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Ten „murzyn z tarantula na głowie” to Jeremy Sochan, polski koszykarz pochodzenia amerykańskiego grający w klubie San Antonio Spurs. Jest utalentowanym koszykarzem o wielkim potencjale. Od pokoleń jego rodzina tworzyła historię polskiego sportu
— zwróciła uwagę siostra Alicja, służąca na co dzień w Stanach Zjednoczonych.
Reakcja Sochana
Na atak w mediach społecznościowych zareagował sam Sochan.
Tak, mój przyjacielu nigdy nie wiadomo, może jesteśmy dalekimi kuzynami…
— odpowiedział mu Sochan.
Przewodniczący Koła Chicago Związku Żołnierzy Narodowych Sił Zbrojnych Arkadiusz Cimoch zwracał natomiast uwagę na to, kim był przodek polskiego koszykarza.
Tak się składa, że pradziadek „murzyna z tarantulą”, Zygmunt Sochan, walczył w wojnie obronnej 1939, a następnie w konspiracji. Był więźniem niemieckiego obozu KL Stutthof. Zawodnik i trener warszawskich klubów piłkarskich
— zaznaczył.
Mimo to Sommer brnął dalej i przekonywał, że nieważne, że Sochan jest obecnie jednym z najbardziej znanych polskich sportowców na świecie, ponieważ jako, że jest czarny.. rząd nie powinien powielać popularnych w ostatnich czasach trendów dotyczących obecności czarnoskórych osób w reklamach.
Wszystko to możliwe, bo pochodzimy od Adama i Ewy. Natomiast to nie usprawiedliwia Ministerstwa Turystyki w promowaniu Polski przy pomocy rasistowskiego stereotypu, dobrze znanego z innych reklam: czarny i biała. Zapewniam Pana, że w Polsce jest b. dużo potomków wojny obronnej 1939 r., którzy wyglądają jak standardowi Polacy
— grzmiał.
Podsumowanie
Zarówno Sochan jak i Niewiadoma to wybitni, polscy sportowcy i fakt, że występują oni w reklamie Ministerstwa Sportu i Turystyki to coś zupełnie naturalnego. Wbrew temu, co twierdzi Sommer, nie jest to przypadek nachalnie promowanej politycznej poprawności, to po prostu znane osoby związane ze sportem, promujące turystykę w naszym kraju.
as
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/swiat/712979-zaatakowal-sochana-takiej-odpowiedzi-sie-nie-spodziewal