Portal „Demagog” przyłapał kandydata na prezydenta Rafała Trzaskowskiego na kolejnym kłamstwie. „W dniach 6–14 maja profil „Wiesz jak nie jest” promował spot, który krytykował Karola Nawrockiego za znajomość z ‘Wielkim Bu’. Tydzień wcześniej, 28 kwietnia, niemal identyczny spot w krótkim odstępie czasu udostępniło w mediach społecznościowych wielu polityków KO, Przed 28 kwietnia ten spot nie pojawił się w internecie, nie natrafiliśmy na niego na Facebooku, na Instagramie, w serwisie X ani na TikToku. Na tej podstawie wypowiedź Rafała Trzaskowskiego oceniamy jako fałsz” - wskazał portal.
Tuż przed pierwszą turą wyborów Polakami wstrząsnęła afera dotycząca nielegalnego finansowania kampanii Rafała Trzaskowskiego w internecie realizowana przez zagraniczne podmioty.
Zgodnie z danymi biblioteki reklam Meta w jednym tylko tygodniu, 29 kwietnia - 6 maja 2025, ‘Wiesz jak nie jest’, wydało na reklamę polityczną około 185 000 zł, ‘Stół dorosłych’ 74 000 zł. To były najwyższe wydatki reklamowe w tej kategorii. Wydatki, które przebijały nawet wydatki komitetów poszczególnych kandydatów
— wskazywała posłanka PiS Anna Gembicka.
Ta kolosalna afera nie spotkała się z żadną reakcją instytucji państwa, które po prostu pozwalają na to, aby rządowy kandydat na prezydenta mógł realizować swoją kampanię w sposób nielegalny, za zagraniczne pieniądze tajemniczego pochodzenia.
Platformiana akcja
Co więcej na jaw wyszło, że za hejterskimi spotami stał człowiek związany z Platformą Obywatelską. Przy produkcji reklam pracowała wspólnie z zagraniczną węgiersko-austriacką firmą Estratos „Akcja Demokracja”, której szefuje Jakub Kocjan, były asystent posłanki KO Iwony Karolewskiej.
Kocjan od lat kojarzony jest ze środowiskiem Platformy Obywatelskiej, to także laureat Nagrody Prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego, którą otrzymał „za działania prodemokratyczne i antyfaszystowskie, a w szczególności za aktywną obronę niezależności sądownictwa”.
Absurdalna obrona
Mimo że niemal identyczne spoty były publikowane także na profilach polityków Platformy Obywatelskiej a całą akcję odpowiadał ich człowiek, ci próbowali się odcinać od powiązań z aferą. Niektórzy byli nawet tak bezczelni, że sugerowali, że nie mają z tym nic wspólnego i sprawę powinna zbadać… bodnarowska neo-prokuratura.
Co gorsza w tą narrację poszedł także kandydat na prezydenta Rafał Trzaskowski.
W rozmowie ze Sławomirem Mentzenem na jego kanale na Youtube pytany o tę sprawę stwierdził, że te spoty najpierw pojawiły się w sieci, a dopiero potem udostępniali je jego koledzy z partii.
To kłamstwo
Problem polega na tym, że to… kłamstwo Trzaskowskiego, co potwierdził znany profil weryfikujący „Demagog” kojarzony z sympatyzowania ze środowiskami koalicji 13 grudnia.
W dniach 6–14 maja profil „Wiesz jak nie jest” promował spot, który krytykował Karola Nawrockiego za znajomość z Wielkim Bu. Tydzień wcześniej, 28 kwietnia, niemal identyczny spot w krótkim odstępie czasu udostępniło w mediach społecznościowych wielu polityków KO
— wskazał „Demagog”
Przed 28 kwietnia ten spot nie pojawił się w internecie, nie natrafiliśmy na niego na Facebooku, na Instagramie, w serwisie X ani na TikToku. Na tej podstawie wypowiedź Rafała Trzaskowskiego oceniamy jako fałsz
— dodał.
yxz
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/730716-nielegalna-kampania-demagog-trzaskowski-klamal
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.