Dariusz Matecki, polityk Suwerennej Polski, zamieścił na X wpis, w którym podsumowuje wydatki różnych fundacji na kampanię antyrządową, a także często antyreferendalną.
Jako @Suwerenna_POL od kilku lat wzywamy do uchwalenia ustawy o jawności finansowania NGO’s. @MWosPL przygotował projekt. Czy było to potrzebne? Sami odpowiedzcie: w ciągu 90 dni na kampanie internetowe, w dużej mierze w czasie kampanii wyborczej, tylko na Facebooku, wydali:
Do:łącz - 1 344 871 zł, Liberté! - 574 316 zł, Fundacja im. Stefana Batorego - 349 083 zł, Fundacja „Twój głos jest ważny” - 314 329 zł, Fundacja Liberté! - 251 521 zł, wschód - 224 648 zł, Fundacja Liberté! - 186 520 zł, Amnesty International Polska - 142 424 zł, Fundacja Liberte - 131 000 zł
— wylicza Matecki.
W wielkiej mierze to przekaz antyrządowy, często również antyreferendalny
— dodał.
Matecki podał przykład jeden z organizacji, która w ciągu trzeci miesięcy wyemitowała na Facebooku 332 reklamy.
Za stronę Do:łącz odpowiada Amplify App OÜ. W ciągu ostatnich 90 dni wyemitowali na Facebooku 332 reklamy. Ktoś nagle wrzuca prawie 1,5 miliona złotych w kampanię wyborczą w Polsce - w reklamy wprost nawołujący do niegłosowania na poszczególne partie polityczne. Wydali na Facebooku więcej niż jakakolwiek partia polityczna.
Jak informowało @wPolityce_pl:
Całościowym właścicielem i założycielem firmy zajmującej się mediami i komunikacją jest Węgier Tibor Dessewffy. To socjolog, który pełni ważną funkcję w brukselskim think tanku ECFR (Europejska Rada na Rzecz Relacji Międzynarodowych) – organizacji non-profit finansowanej przez Fundację Otwarty Dialog (OSF – Open Society Foundation) Gerge’a Sorosa. Na tym nie koniec. Właściciel Amplify App OÜ jest także prezesem węgierskiego think tanku DEMOS, który uważa się za organizację niezależną od partii, ale ideowo jest silnie związany z tzw. postępową lewicą.
Jak podawał w 2021 roku serwis mandiner hu, firma Dessewffy’ego jest jednym z elementów potężnej machiny big data opracowanej na potrzeby kampanii w 2022 r., której celem było odsunięcie Viktora Orbana od władzy.”
„Do:łącz” jeszcze przed wyborami wzywała do bojkotu Orlenu.
To jest cząstka wydatków organizacji związanych z Sorosem w Polsce - podałem jedynie najwyższe kwoty z Facebooka - pracą dla dziennikarzy śledczych powinno być opracowanie przepływów finansowych do organizacji pozarządowych wpływających na przebieg wyborów w Polsce. To nie tylko reklamy na Facebooku, to również potężne kampanie outdoorowe, czy w Google Adwords
— napisał Matecki.
kk/X
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/667504-ile-na-kampanie-wydaly-ngo-sy-matecki-podaje-przyklady