W nowym studium rozwoju Warszawy zaplanowano aż pięć kładek pieszo-rowerowych… i tylko dwa klasyczne mosty drogowe przez Wisłę. „Nie 120, a 600 milionów złotych chce spalić warszawski Ratusz” - skomentował Jakub Dobromilski z Fundacji Starzyńskiego.
Pięć kładek i tylko dwa mosty
O nowym studium rozwoju Warszawy napisało m.in. stołeczne wydanie „Gazety Wyborczej”.
W internecie można już oglądać mapy z lokalizacją aż pięciu mostów rowerowych przez Wisłę, które ratusz planuje w projekcie studium rozwoju Warszawy. Widać też, że urzędnicy rezygnują z budowy ważnych arterii drogowych planowanych od czasów PRL-u
— czytamy.
Dowiedzieliśmy się więc, że w granicach Warszawy mają powstać jeszcze tylko dwa klasyczne mosty drogowe przez Wisłę. Przeprawa łącząca Pragę z Żoliborzem przy ul. Krasińskiego została już nawet zaprojektowana w poprzedniej dekadzie jako pierwsza w stolicy konstrukcja łukowa (…) Drugą klasyczną przeprawą przez Wisłę, która pozostała do wykonania, jest tzw. most na zaporze (nazwa od planowanej tu w PRL-u tamy). Ma łączyć ul. Augustówka na tyłach elektrociepłowni Siekierki z ul. Chodzieską przy Wale Miedzeszyńskim i trasą do tunelu w Międzylesiu
— dodała „Stołeczna”.
„To chyba jest ta słynna niegospodarność?”
Plany warszawskich urzędników skomentował na Twitterze prezes Fundacji Starzyńskiego Jakub Dobromilski, załączając mapkę i przekonując jednocześnie, że „nie 120, a 600 milionów złotych chce spalić warszawski Ratusz”. Dlaczego?
Otóż wielcy genialni urzędnicy Trzaskowskiego wymyślili sobie… nie jedną a aż 5 kładek pieszo - rowerowych przez Wisłę. W mieście, gdzie codziennie rowerem porusza się 2% mieszkańców i wskaźnik ten ani drgnął od 1,5 dekady. W mieście, gdzie ruch rowerowy jest widoczny przez pół roku, a w sezonie grzewczym zamiera
— stwierdził szef think tanku.
To chyba jest ta słynna niegospodarność?
— zapytał retorycznie Dobromilski.
Z pewnością ratusz pod kierownictwem Trzaskowskiego postanowił grać na „postępowość”. Tylko czy z korzyścią dla mieszkańców stolicy? Szkoda, że sam prezydent nie chce dać przykładu i nie przesiądzie się z auta służbowego na rower.
CZYTAJ WIĘCEJ: I wszystko jasne! Trzaskowski nie przesiądzie się z auta służbowego na rower. „Projekt narusza przyjęte w Urzędzie standardy”
olnk/Twitter/warszawa.wyborcza.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/646063-w-stolicy-ma-powstac-az-5-kladek-rowerowych-przez-wisle