Prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński pytany na spotkaniu w Suwałkach (Podlaskie) o spór wokół wytyczenia łącznika między Via Baltica i Via Carpatia powiedział, że w tej sprawie powinny zdecydować względy militarne.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Ewentualna wygrana opozycji? „Będziemy biednym zapyziałym krajem przy Niemcach”. Prezes PiS: Musimy wygrać te wybory
Łącznik między drogami Via Baltica i Via Carpatia
Drogowcy są na etapie wyznaczania i decydowania, którędy zostanie poprowadzony łącznik między drogami Via Baltica i Via Carpatia.
Drogowcy mają dwie koncepcje. Łącznik można poprowadzić trasą, która od strony Białegostoku łączyłaby Knyszyn z Ełkiem. Powstał też alternatywny wariant, który prowadziłby starą trasą S8 z Białegostoku do Augustowa. Obie trasy nie spełniają obecnie norm dróg ekspresowych.
Powody militarne
Wydaje się, że ta droga, tędy (Białystok – Augustów – PAP) jest bardziej racjonalna, także z powodów militarnych
— powiedział Kaczyński. Prezes PiS dodał, że jest ona krótsza, ale to względy obronnościowe kraju powinny być rozstrzygające. Wspomniał przy tym o zagrożeniu na przesmyku suwalskim i całej granicy z Obwodem Kaliningradzkim.
Rzeczywiście, być może trzeba będzie wybudować dwie drogi, natomiast ta jest rzeczywiście krótsza i tworzy też pewną linię obrony
— podkreślił były premier.
Trasa Białystok–Augustów nazywana drogą śmierci
Poseł PiS Jarosław Zieliński powiedział na spotkaniu, że drogą Białystok – Augustów podróżuje pięć razy więcej ciężarówek niż trasą do Ełku i wymaga ona remontu oraz ulepszenia.
Drogę Białystok – Augustów nazywamy drogą śmierci, bo co roku ginie tam wiele osób
— dodał Zieliński.
Poseł podkreślił, że prezes PiS do Suwałk przyjechał właśnie tą drogę.
Dobrze, że prezes zobaczył tę trasę, chociaż dzisiaj jest sobota i tirów mogło być mniej niż na co dzień
— mówił Zieliński.
Jarosław Kaczyński przyznał, że podróż tą drogą spowodowała, że miał lekkie opóźnienie na spotkanie w Suwałkach.
olnk/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/620940-lacznik-via-baltica-i-via-carpatia-powody-militarne