Inauguracja bezpośredniego połączenia lotniczego Warszawa - Miami budzi oczywiste skojarzenia. To okazja do przeżycia niezapomnianych wakacji, właściwie w tropikach. Kto by nie chciał spędzić wakacji w tak bajecznych okolicznościach przyrody? Cóż tu dużo mówić, Florydą można i trzeba się zachwycać.
Podczas jednego z paneli dyskusyjnych, które odbyły się w Miami przy okazji pierwszego lotu LOT-u na tej trasie padło stwierdzenie, które osobiście uznaję za odkrywcze. Że latanie do takich miejsc nie może mieć tylko tego najprostszego celu, a więc zawiezienia polskich turystów tam.
Chodzi o to - i stwierdził to wprost wiceprezes LOT Michał Fijoł - by zwiększyć przepływ turystów na linii Miami - Warszawa. Przecież naprawdę mamy co pokazać i mamy powody, by z pięknej Polski być dumnym.
Poza biznesem, który jest oczywistym celem takiej firmy jak LOT, widzę w tym pewną misję. Takie podejście do wykonywanych zadań to jest właśnie patriotyzm w biznesie. Nie można w tym miejscu nie wspomnieć o programie „Polska jest w Tobie”, który narodowy przewoźnik kieruje do Polonii, a szczególnie do kolejnego pokolenia, do tych urodzonych już poza granicami kraju. To mają być 10-12 dniowe wyjazdy studyjne, by młodzi Polacy poznali kraj swoich przodków. Nie mam wątpliwości, że się nim zachwycą i będą opowiadać o Polsce swoim amerykańskim znajomym.
Pomysł nie jest nowy, z dużym powodzeniem rozwija się np. w Izraelu i wiemy, że jest to działanie skuteczne. Taglit – Birthright Israel to organizacja zajmująca się wzmacnianiem tożsamości żydowskiej oraz związków z Izraelem u młodych Żydów z całego świata, poprzez organizację wycieczek edukacyjnych do Izraela.
To nie tylko biznes, to budowanie soft power, dobrej opinii o kraju. Z wielu powodów to bardzo ważne, dobrze, że polski biznes widzi taką konieczność.
-
Prezydent Andrzej Duda dla tygodnika „Sieci” - pierwszy WYWIAD po wyborach europejskich: Nie boję się Tuska. To trzeba przeczytać!
Kup nasze pismo w kiosku lub skorzystaj z bardzo wygodnej formy e - wydania dostępnej na: http://www.wsieci.pl/prenumerata.html.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/449669-ciekawe-odwrocenie-priorytetow-narodowego-przewoznika