Wstrzymane zostały prace nad budową drogi S3 Troszyn-Świnoujście oraz obwodnicą Koszalina i Sianowa na S6. Pierwsza z tych inwestycji jest realizowana przez konsorcjum firm Polbud-Pomorze, INTOP Szczecin, PRD Nowogard. Polbud-Pomorze domaga się dodatkowych środków ze względu na kolizję w terenie. „Finansujemy budowę z własnych pieniędzy(…). Wydaliśmy już 43 miliony złotych, a występujemy o 108 mln zł” - podkreślił prezes spółki Ryszard Kaptur. Jak dodał, firma już dwukrotnie wzywała GDDKiA do mediacji ze Skarbem Państwa.
Spółka Polbud-Pomorze, z uwagi na nieotrzymanie 108 mln zł waloryzacji kontraktowej, czasowo wstrzymała prace nad budową drogi S3 Troszyn-Świnoujście oraz obwodnicą Koszalina i Sianowa na S6. Powodem jest „brak współdziałania ze strony zamawiającego”. Na razie nie ma mowy o porzuceniu inwestycji, jednak wykonawca dał Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad dwa tygodnie na odpowiedź. Spółka domaga się także ponad 6 mln 690 tys. z tytułu wynagrodzenia za konieczność przebudowy gazociągów na terenie inwestycji. Na etapie przetargu wykonawca nie wiedział o kolizji w terenie.
Już dwa razy wzywaliśmy Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad o mediację ze Skarbem Państwa. Finansujemy budowę z własnych pieniędzy. Dla średnich firm, jakie wchodzą w skład konsorcjum to spory ciężar. Wydaliśmy już 43 miliony złotych, a występujemy o 108 mln zł
— powiedział Ryszard Kaptur, prezes Polbud-Pomorze w rozmowie z portalem gs24.
Jak poinformował, w tym tygodniu mają rozpocząć się rozmowy firmy z GDDKiA.
Drogę ekspresową S3 na odcinku Dargobądz-Troszyn o długości 16 km realizuje konsorcjum trzech firm: Polbud-Pomorze, INTOP Szczecin, PRD Nowogard. Kontrakt opiewa na kwotę 679,3 mln zł.
Co na to GDDKiA?
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad utrzymuje, że z płatnościami wobec Polbud-Pomorze nie zalega.
Nie ma żadnych zaległości płatniczych GDDKiA wobec wykonawcy. Realizujemy je w terminach wcześniejszych, niż wynika to z umowy
— przekonują w rozmowie z portalem gs24 przedstawiciele GDDKiA.
Obecnie mamy okres przerwy zimowej - wyłączony z czasu prowadzenia robót budowlanych, który trwa do 15 marca. W sytuacji działań wykonawcy sprzecznych z kontraktem GDDKiA będzie postępować zgodnie z warunkami kontraktu
— podkreślają.
Gróbarczyk: Tusk chce zniszczyć Pomorze Zachodnie
Jarosław Rzepa, poseł PSL obawia się, że wstrzymanie prac wpłynie na termin realizacji - obecnie przewidziany na II kwartał 2024 r.
Jestem w kontakcie z GDDKiA, ministrem infrastruktury i wykonawcą. Zależy mi, żeby prace jak najszybciej zostały wznowione
— podkreśla w rozmowie z serwisem internetowym Głosu Szczecińskiego.
Sprawę już kilka dni temu komentował inny polityk - przedstawiciel opozycji, poseł PiS, były sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Parę dni temu napisałem, że budowy S3 nie można już zablokować. Myliłem się!
— zwrócił uwagę Gróbarczyk w swoim wpisie zamieszczonym na platformie X.
To naprawdę wygląda tak, że Tusk chce zniszczyć Pomorze Zachodnie i zablokować rozwój Portu Szczecin–Świnoujście!!!
— ocenił poseł.
aja/gs24, X, rynekinfrastruktury.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/684061-tusk-zwija-pomorze-zachodnie-firma-wstrzymuje-prace-nad-s3