Rozpoczęcie własnego biznesu budzi wiele obaw przed przyszłymi przedsiębiorcami. Podejmując decyzję o założeniu własnej działalności można wybrać dwie drogi - otwarcie firmy pod własną marką albo przystąpienie do franczyzy. Ta druga daje gwarancję działalności po rozpoznawalnym szyldem i przy wsparciu franczyzodawcy, który przekazuje swoją wiedzę i koncepcję na biznes. Jakie cechy trzeba posiadać i jak odnieść sukces zawodowy w modelu franczyzowym opowiada Luiza Wereszczak, franczyzobiorczyni sklepu Żabka z Rzeszowa.
Przed podjęciem decyzji o współpracy z siecią sklepów franczyzowych Żabka rzeszowianka zatrudniona była w handlu. W momencie, gdy matka jej ówczesnego partnera musiała zamknąć swój sklep spożywczy, obie postanowiły dowiedzieć się więcej na temat modelu franczyzowego Żabki. Spotkanie z przedstawicielem sieci pomogło pani Luizie podjąć decyzję. Potencjał rozwojowy i oferowane możliwości sprawiły, że zdecydowała się dołączyć do grona franczyzobiorców i już w sierpniu 2014 otworzyła własny sklep.
Zmiany w Żabce na przestrzeni lat
Opowiadając o zmianach zachodzących w Żabce, pani Luiza podkreśla przede wszystkim dynamiczny rozwój sieci. Remodeling sklepów, nowoczesny wygląd, przyjazna aplikacja mobilna, poszerzona oferta produktów i usług, w tym nowości, takie jak przekąski z pieca Merrychef - to tylko niektóre z rozwiązań, jakie podejmuje sieć, aby sprostać oczekiwaniom franczyzobiorców oraz konsumentów. Innowacje technologiczne, takie jak aplikacja Cyberstore czy Optiplan, dodatkowo ułatwiają zarządzanie biznesem. Franczyzobiorczyni z Rzeszowa nie ukrywa, że pierwsze pół roku wymagało od niej dużego zaangażowania. Poznanie zasad funkcjonowania sklepu, rekrutacja i przeszkolenie pracowników - to kluczowe kwestie, którymi musiała się zaopiekować. Jednak dzięki wsparciu ze strony sieci i współpracy z partnerami ds. sprzedaży, menedżerem i dyrektorem, udało się jej szybko wdrożyć i przezwyciężyć trudności.
Po tym okresie zaczęłam cieszyć się stabilnym biznesem, pozwalającym na łączenie życia zawodowego z prywatnym
— opowiada.
Podkreśla przy tym konieczność dbania o standardy sieci, przestrzeganie procedur, skrupulatną dokumentację i umiejętność efektywnej komunikacji z pracownikami i klientami. Franczyzobiorczyni docenia narzędzia technologiczne, które na co dzień wspierają ją w zarządzaniu sklepem i finansami.
Rozwój w strukturach sieci
Żabka docenia zaangażowanie franczyzobiorców. Po 9 latach pracy w sieci nie prowadzę już tylko własnego sklepu, ale pełnię także rolę partnerki ds. zmiany franczyzobiorcy, reaktywując sklepy, które mają trudności. Możliwość rozwoju w sieci istnieje dla tych, którzy naprawdę pragną rozwijać swój biznes
— podkreśla Luiza Wereszczak.
Rzeszowianka udziela się również jako trener, dzieląc się wiedzą z przyszłymi franczyzobiorcami. Jej pozytywne podejście do franczyzy i otwarte rozmowy na temat tego modelu biznesowego przyciągają kolejne osoby do sieci.
W zeszłym roku dzięki mnie sieć powiększyła się o kolejnych siedmiu franczyzobiorców, a w tym roku już o sześciu, a przecież rok się jeszcze nie skończył
— podsumowuje rzeszowianka.
Osoby, które chciałby pójść zawodową drogą jaką obrała pani Luiza, powinny rozpocząć od zapoznania się z informacjami zawartymi na stronie https://www.zabka.pl/franczyza
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/670996-jak-odniesc-sukces-jako-franczyzobiorca
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.