Artur Jankowski, prezes Nestle Polska wysłał wszystkim pracownikom firmy w Polsce instrukcję, jak powinni reagować na negatywne komentarze dotyczące kontynuowania przez koncern działalności w Rosji – poinformował portal Wirtualnemedia.pl. Do ich zadań ma należeć usuwanie negatywnych wpisów i blokowanie ich autorów. Mają także nie odnosić się w żaden sposób do publikowanych treści.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Presja ma sens! Nestle ogranicza działalność w Rosji. Zostaną pokarm dla dzieci czy produkty odżywcze dla chorych
W internecie trwa kampania wezwań do bojkotu koncernu Nestle oraz należących do niego marek (w tym Winiary, KitKat, Lion, Nescafe itd.). W sieci pojawia się też coraz więcej negatywnych komentarzy w związku z tym, że firma - mimo licznych apeli i wezwań, także ze strony ukraińskich polityków w związku z wojną w Ukrainie– kontynuuje swoją dotychczasową działalność w Rosji.
Wczoraj przedstawiciele koncernu poinformowali, że ograniczają swój biznes na rynku rosyjskim i firma wstrzymuje eksport i import swoich produktów oraz ogranicza sprzedaż większości swoich marek. Nadal jednak będzie tam sprzedawać mleko i gotowe posiłki dla niemowląt, w Polsce dostępne m.in. pod markami Nan, BoboFrut i Gerber. Ogranicza też inwestycje i działalność marketingową.
„Wytyczne dla pracowników dotyczących mediów cyfrowych i społecznościowych”
Portal Wirtualnemedia.pl dotarł do mejla, jaki w piątek 18 marca prezes Nestle Polska Artur Jankowski wysłał do wszystkich pracowników koncernu. Znajdowała się w nim instrukcja co do postępowania w sieci.
Zdajemy sobie sprawę, że wczorajsze doniesienia medialne dotyczące naszej obecności w Rosji wzbudzają mnóstwo emocji. Na pewno zauważyliście zwiększoną liczbę negatywnych publikacji na temat Nestle, a także wzmianek w mediach społecznościowych
— napisał prezes Jankowski.
Chcielibyśmy Was uprzedzić, że w najbliższych kilku dniach niestety spodziewamy się nasilenia negatywnych komentarzy. Wiemy, że dla wielu z Was może to być trudna sytuacja
— dodał.
Jankowski zapewnił następnie, że firmie zależy przede wszystkim na bezpieczeństwie pracowników. Apelował do nich, by wstrzymali się od udziału w internetowych dyskusjach na ten temat. Przesłał też krótką instrukcję, jak należy postępować w sieci, zwłaszcza na serwisie LinkedIn zaznaczając przy tym, że tylko uprawnione osoby mogą wypowiadać się w imieniu Nestle.
Z przesłanych przez niego „Wytycznych dla pracowników dotyczących mediów cyfrowych i społecznościowych” pracownicy mogli się dowiedzieć, że komentarze pozytywne i pełne szacunku należy pozostawić bez odpowiedzi. W przypadku opinii „nieodpowiednich do własnych postów” (np. obrazy memów, ekstremalne oskarżenia takie jak „morderca”) należy usunąć komentarz i zablokować użytkownika - autora wpisu. Kolejna wskazówka brzmi: „Rozważ tymczasowe możliwości oznaczania [red. ciebie] przez użytkowników zewnętrznych”.
Koncern nie ma sobie niczego do zarzucenia
Portal Wirtualnemedia.pl poprosił o komentarz dział PR Nestle Polska. Koncern nie ma sobie niczego do zarzucenia. Biuro prasowe nie zakwestionowało autentyczności mejla.
W obecnej sytuacji, cechującej się niezwykle wysokim stopniem nasilenia emocji społecznych, nasi pracownicy stali się obiektem ataków, również personalnych, m.in. w mediach społecznościowych. Aby ich chronić i nie narażać na udział w silnie nacechowanych dyskusjach, szef polskiego oddziału przesłał pracownikom firmy informację oraz wskazówki jak chronić się przed hejtem wymierzonym w osoby na ich prywatnych profilach w mediach społecznościowych, szczególnie na LinkedInie. Przypomniał przy tym, że zgodnie z obowiązującymi od ponad dekady procedurami, za formalne reprezentowanie firmy odpowiadają osoby do tego upoważnione – to standardowe rozwiązanie, funkcjonujące w większości firm
— odpowiedziało biuro prasowe Nestle. W ocenie firmy są to „rozsądne wymagania, które korporacja może stawiać swoim pracownikom wystawionym (albo wystawiających się) na ataki w internecie, znam wiele korporacji, które wymagają więcej i ostrzej, bo w końcu każdy pracownik reprezentuje firmę i ma wynikające z tego obowiązki”.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/591593-prezes-nestle-polecil-usuwac-negatywne-komentarze-w-sieci
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.