Portal "Wirtualne media" przedstawił comiesięczne zestawienie nakładów i sprzedaży codziennych gazet ogólnopolskich. Wynika z niego, że w lutym br. liderem nadal był "Fakt", którego średnia sprzedaż wyniosła 360 388 egzemplarzy, co oznacza spadek o blisko 11 proc. w porównaniu z ub. rokiem.
"Gazeta Wyborcza" w tym okresie jeszcze sprzedawała średnio 213 335 egzemplarzy, czyli o ponad 14 proc. mniej niż przed rokiem.
Trzecie miejsce zajmuje tradycyjnie „Super Express” ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 158 776 egz., czyli o 5 proc. niższą niż rok wcześniej.
Największy spadek odnotowała kierowana od stycznia br. przez Bogusława Chrabotę „Rzeczpospolita” ze średnim wynikiem na poziomie 63 001 egz., co oznacza spadek aż o prawie jedną trzecią (32 proc).
Jedynym wzrostem w zestawieniu pochwalić się może „Gazeta Polska Codziennie”, której średnia sprzedaż ogółem w lutym br. wyniosła 29 639 egz. To o prawie 16 proc. więcej niż w lutym 2012 roku.
W porównaniu ze styczniem br. największy wzrost zanotował "Przegląd Sportowy" o 9 proc. "Rzeczpospolita" straciła w tym zestawieniu mniej niż 1 proc, "Gazeta Polska Codziennie" ok. 0,6 proc. a "Gazeta Wyborcza" aż o 2 proc.
kim, wirtualnemedia.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/154576-rzeczpospolita-tonie-sredni-wynik-na-poziomie-63-tysiecy-egzemplarzy-co-oznacza-spadek-sprzedazy-o-prawie-jedna-trzecia
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.