„Rzeczpospolita” tonie. Średni wynik na poziomie 63 tysięcy egzemplarzy, co oznacza spadek sprzedaży o prawie jedną trzecią

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
fot. Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
fot. Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Portal "Wirtualne media" przedstawił comiesięczne zestawienie nakładów i sprzedaży codziennych gazet ogólnopolskich. Wynika z niego, że w lutym br. liderem nadal był "Fakt", którego średnia sprzedaż wyniosła 360 388 egzemplarzy, co oznacza spadek o blisko 11 proc. w porównaniu z ub. rokiem.

"Gazeta Wyborcza" w tym okresie jeszcze sprzedawała średnio 213 335 egzemplarzy, czyli o ponad 14 proc. mniej niż przed rokiem.

Trzecie miejsce zajmuje tradycyjnie „Super Express” ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 158 776 egz., czyli o 5 proc. niższą niż rok wcześniej.

Największy spadek odnotowała kierowana od stycznia br. przez Bogusława Chrabotę „Rzeczpospolita” ze średnim wynikiem na poziomie 63 001 egz., co oznacza spadek aż o prawie jedną trzecią (32 proc).

Jedynym wzrostem w zestawieniu pochwalić się może „Gazeta Polska Codziennie”, której średnia sprzedaż ogółem w lutym br. wyniosła 29 639 egz. To o prawie 16 proc. więcej niż w lutym 2012 roku.

W porównaniu ze styczniem br. największy wzrost zanotował "Przegląd Sportowy" o 9 proc. "Rzeczpospolita" straciła w tym zestawieniu mniej niż 1 proc, "Gazeta Polska Codziennie" ok. 0,6 proc. a "Gazeta Wyborcza" aż o 2 proc.


kim, wirtualnemedia.pl

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych