Polska to jednak bogaty i hojny kraj. Spot MSZ o Polsce bez krzyży kosztował jedyne 1,4 mln zł...

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
fot. YouTube
fot. YouTube

Głośny i kontrowersyjny spot „Polska. Where the unbelievable happens” kosztował 1,4 mln zł - podała Telewizja Republika, powołując się na informacje uzyskane w Ministerstwie Spraw Zagranicznych. Na tę ogromną kwotę złożyły się: MSZ - 1,1 mln zł oraz Polski Instytut Sztuki Filmowej - „tylko” 300 tys. zł.

Wyprodukowany przez firmę Platige Image 60-sekundowy spot ma promować Polskę zagranicą. Wywołał on już liczne zastrzeżenia m.in. z powodu całkowitego „wyczyszczenia” go z krzyży. Krzyż zniknął nie tylko z Giewontu, ale także ze sztandarów nomen omen Krzyżaków i czapki w. ks. Witolda w inscenizacji Bitwy pod Grunwaldem.

CZYTAJ:

Spot bez krzyża? „Z usuwania ze zdjęć niewygodnych postaci lub rzeczy słynęła propaganda okresu stalinowskiego”

Spot promujący Polskę bez krzyży? Autor: nieścisłości jest więcej. Smoki nie istnieją, a już na pewno nie noszą garniturów

Przeciwko usunięciu krzyża z Giewontu zaprotestował m.in. burmistrz Zakopanego.

CZYTAJ: — Dlaczego nie ma krzyża na Giewoncie? Autor spotu: „Ktoś mógłby się poczuć urażonym…” Burmistrz Zakopanego protestuje

MSZ broni się, że z Giewontu krzyża nie usunięto.

Zdjęcia pokazujące Polskę w realnym wymiarze w końcowej części spotu są oryginalne. Również zdjęcie Giewontu nie było zmieniane i wbrew opiniom niektórych środowisk na zdjęciu Giewontu wykorzystanym widnieje krzyż

-– twierdzi Robert Szaniawski z Biura Rzecznika Prasowego MSZ.

Jak dodaje, spot powstał na zamówienie resortu i „został oceniony przez wielu odbiorców jako jeden z najlepszych spotów promujących Polskę”.

Pokazuje Polskę, jako miejsce przemian i kreatywności oraz kraj atrakcyjny inwestycyjnie i turystycznie. Ma w pierwszej kolejności służyć polskim placówkom w działaniach promocyjnych za granicą

–- mówi Szaniawski.

Powtarza za autorem spotu, że wybrana koncepcja odwołuje się do wyobraźni dziecka, a sam spot wykorzystuje „elementy fantastyczne i baśniowe, a także ujęcia realne”.

CZYTAJ TEŻ: — Gadowski o spocie MSZ: To reklama Polski, w której wszystko idzie bardzo dobrze, ale nikt nie wie o co chodzi. WYWIAD.

kim, TV Republika

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych