wPolityce.pl: W mediach wiele miejsca poświęca się filmikowi promującemu Polskę, który zamówił MSZ. Widać na nim jak chłopiec wspomina pobyt w Polsce, kreśląc koledze obrazy z kolejnych polskich miast. W Pana ocenie takie spoty to dobry pomysł na promocję naszego kraju?
Witold Gadowski: Ma wrażenie, że są dwie Polski. Pierwszą Polskę warto promować, ona jest wartościowa, a związani z nią są zacni ludzie. Druga Polska to nowoPolska, fajnoPolska, którą przedstawiono właśnie na tym klipie. To jest kraj, który nie wnosi niczego ciekawego, to kopia najmodniejszych trendów, które panują w Europie. Ten spot to reklama tej fajnoPolski, nowoPolski, którą rządzi wspaniała premier Kopacz. To reklama Polski, w której wszystko idzie bardzo dobrze, ale nikt nie wie o co chodzi.
Te dwie Polski gdzieś się stykają?
Mam taką nadzieję. Liczę, że one mają sporo punktów stycznych. Czekam aż prawdziwa Polska zacznie wpływać na tę fajnoPolskę. I wtedy skończy się walka. FajnoPolska to jest zły kierunek. To kierunek fałszywy, który sprawi, że Polska wyrzeknie się wszystkiego, co rzeczywiście jest w niej ciekawe.
Na co Polska powinna zatem postawić, promując się na Zachodzie? Na co Pan by postawił?
Promując Polskę na Zachodzie postawiłbym przede wszystkim na to, czym Polska jest w istocie – na jej tradycję, historię, ale także na młodość Polski, jej nowoczesność. Trzeba pokazać to, co dzieje się ciekawego i dobrego w naszym kraju.
Wiele osób wskazuje, że historia jest nudna, a przez tradycję musimy się wstydzić na świecie.
Tak mogą mówić ludzie, którzy wstydzą się tego, skąd pochodzą, kim są. Przez takie zachowanie ci ludzie stają się „kumplami Europy”, czyli ludźmi, którzy chcą w sobie skupić kilka najmodniejszych trendów. Tymczasem nawet w żadnym z nich nie są dobrzy…
Rozmawiał Stanisław Żaryn
———————————————————————————
Promocje wSklepiku.pl!
„Pakiet Seawolfa” autorstwa Tomasza Mierzwińskiego.
W kolekcji:„Alfabet Seawolfa”, „Dziennik pokładowy” oraz „Seawolf o polityce”. Polecamy!
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/220526-gadowski-o-spocie-msz-to-reklama-polski-w-ktorej-wszystko-idzie-bardzo-dobrze-ale-nikt-nie-wie-o-co-chodzi-wywiad