Szanowny Panie Profesorze,
Z satysfakcją przyjęliśmy Pańską odpowiedz na naszą analizę Pańskiego artykułu. Jednocześnie chcieliśmy wyjaśnić, iż przytoczone w Pańskim artykule zdjęcie z graficznym zaznaczeniem krawędzi rozpadu kadłuba TU-154M zostało opracowane nie przez Zespół Analiz Systemowych, lecz innych niezależnych naukowców.
Faktycznie, na powyższym zdjęciu występuje błędne zaznaczenie ciągłości przełomu w okolicach wręgi numer 50 lewej burty (linia koloru żółtego), natomiast sama idea wywinięcia burt i dachu jest słuszna.
Z wielu odłamków TU-154M, ten od samego początku badań skupił na sobie uwagę Zespołu Analiz Systemowych, nie tylko ze względu na wielkość, czy miejsce zajmowane na głównym obszarze szczątków, lecz przede wszystkim na kształt rozpadu swojego poszycia.
Aby zrozumieć niuanse jego rozczłonkowania, już na przełomie 2010 i 2011 roku, Zespół Analiz Systemowych rozpoczął wykonywanie na podstawie dostępnych materiałów ikonograficznych, szereg szkiców, makiet roboczych, a nawet animacji komputerowej.
Jednym z wyników tych prac była wykonana na przełomie 2011 roku makieta w skali 1:100 ukazująca rozpad kadłuba pomiędzy centropłatem, a ogonem, przedstawiona w analizie, do Pańskiego artykułu. Kształt i charakter wywinięcia burt i dachu został przedstawiony w sposób precyzyjny i jednoznaczny. W ostatnim czasie, o czym Pan wspomniał w swoim artykule, pojawiły się, na stronach Zl i Internecie zdjęcia o większej rozdzielczości, które wnoszą więcej interesujących szczegółów, równocześnie jednoznacznie potwierdzając wyniki prac Zespołu Analiz Systemowych.
Na obecnym etapie badań, uwzględniając wszystkie dotychczasowe ustalenia odnośnie miejsc charakterystycznych odkształceń przełomów konstrukcji i poszycia burt i dachu oraz detali wewnętrznej powierzchni burt i elementów tapicerki, można wysnuć hipotezę, iż przyczyną rozpadu tej części kadłuba było ogromne ciśnienie wywołane falą uderzeniową pochodzącą z przestrzeni znajdującej się pomiędzy zewnętrznym i wewnętrznym poszyciem przedziału pasażerskiego TU-154M, zlokalizowanym w okolicach panelu grzewczego przypodłogowego oraz ponad linią okien, w okolicach magistrali klimatyzacyjnej.
Z poważaniem Zespół Analiz Systemowych
Czachor odpowiada Zespołowi Parlamentarnemu
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/smolensk/273346-zespol-analiz-systemowych-odpowiada-prof-czachorowi-przeczytaj-cala-dyskusje
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.