Zespół Analiz Systemowych odpowiada prof. Czachorowi. PRZECZYTAJ CAŁĄ DYSKUSJĘ

Szanowny Panie Profesorze,

Z satysfakcją przyjęliśmy Pańską odpowiedz na naszą analizę Pańskiego artykułu. Jednocześnie chcieliśmy wyjaśnić, iż przytoczone w Pańskim artykule zdjęcie z graficznym zaznaczeniem krawędzi rozpadu kadłuba TU-154M zostało opracowane nie przez Zespół Analiz Systemowych, lecz innych niezależnych naukowców.

Faktycznie, na powyższym zdjęciu występuje błędne zaznaczenie ciągłości przełomu w okolicach wręgi numer 50 lewej burty (linia koloru żółtego), natomiast sama idea wywinięcia burt i dachu jest słuszna.

Z wielu odłamków TU-154M, ten od samego początku badań skupił na sobie uwagę Zespołu Analiz Systemowych, nie tylko ze względu na wielkość, czy miejsce zajmowane na głównym obszarze szczątków, lecz przede wszystkim na kształt rozpadu swojego poszycia.

Aby zrozumieć niuanse jego rozczłonkowania, już na przełomie 2010 i 2011 roku, Zespół Analiz Systemowych rozpoczął wykonywanie na podstawie dostępnych materiałów ikonograficznych, szereg szkiców, makiet roboczych, a nawet animacji komputerowej.

Jednym z wyników tych prac była wykonana na przełomie 2011 roku makieta w skali 1:100 ukazująca rozpad kadłuba pomiędzy centropłatem, a ogonem, przedstawiona w analizie, do Pańskiego artykułu. Kształt i charakter wywinięcia burt i dachu został przedstawiony w sposób precyzyjny i jednoznaczny. W ostatnim czasie, o czym Pan wspomniał w swoim artykule, pojawiły się, na stronach Zl i Internecie zdjęcia o większej rozdzielczości, które wnoszą więcej interesujących szczegółów, równocześnie jednoznacznie potwierdzając wyniki prac Zespołu Analiz Systemowych.

Na obecnym etapie badań, uwzględniając wszystkie dotychczasowe ustalenia odnośnie miejsc charakterystycznych odkształceń przełomów konstrukcji i poszycia burt i dachu oraz detali wewnętrznej powierzchni burt i elementów tapicerki, można wysnuć hipotezę, iż przyczyną rozpadu tej części kadłuba było ogromne ciśnienie wywołane falą uderzeniową pochodzącą z przestrzeni znajdującej się pomiędzy zewnętrznym i wewnętrznym poszyciem przedziału pasażerskiego TU-154M, zlokalizowanym w okolicach panelu grzewczego przypodłogowego oraz ponad linią okien, w okolicach magistrali klimatyzacyjnej.

Z poważaniem Zespół Analiz Systemowych

CZYTAJ TAKŻE: Naukowcy apelują do prezydenta ws. zdjęć z 10/04. Prof. Czachor: Dokładna analiza może pokazać wiele ważnych okoliczności tragedii. NASZ WYWIAD

Prof. Czachor: Co dalej z badaniami katastrofy smoleńskiej? „Wątek zamachu od początku był lekceważony przez komisje rządowe”

Zgadzam się z wnioskami profesora Czachora co do hipotezy o użyciu ładunków kumulacyjnych wewnątrz kesonu”

Na koniec potężna eksplozja rozerwała kadłub. W jej wyniku nastąpiło rozerwanie kadłuba wzdłuż sufitu oraz oderwanie części kokpitowej i ogonowej”. Naukowcy podsumowują Konferencję Smoleńską

Kadłub TU-154M rozpadł się w powietrzu w wyniku eksplozji! O przyczynach katastrofy smoleńskiej w odpowiedzi prof. Czachorowi

Czachor odpowiada Zespołowi Parlamentarnemu

Czachor odpowiada Zespołowi Parlamentarnemu

Liczba szczątków samolotu to nie może być dowód przesądzający w przeciwieństwie do np. ich wyglądu, dyspersji, dyslokacji”. W odpowiedzi prof. Czachorowi

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.