Pieniądze popłynęły szerokim struminiem, efektów nie ma. Nokaut programu MEN "Cyfrowa szkoła"

Fot. Youtube.pl
Fot. Youtube.pl

Z analizy pilotażu programu „Cyfrowa szkoła” wynika, że nie wpłynął on na umiejętności i osiągnięcia uczniów – pisze „Rzeczpospolita”.

Pilotaż „Cyfrowej szkoły” miał dać rządowi wskazówki, jak przygotować cyfryzację wszystkich szkół. W programie wzięło udział około 70 tys. uczniów pracujących w systemie 1:1, czyli jeden komputer na jednego ucznia.

Analitycy Instytutu Badań Edukacyjnych porównali wyniki sprawdzianu szóstoklasistów, którzy uczestniczyli w programie, z osiągnięciami pozostałych. Na egzaminie z roku 2013 wystąpiła jedna różnica między obiema grupami. Wśród objętych pilotażem mniej było uczniów, którzy wykazali się najgorszą umiejętności rozumowania. Różnica jednak była minimalna, na granicy znaczenia statystycznego.

W 2014 r. w żadnym badanym zakresie wyniki obu grup uczniów już się od siebie nie różniły.

Nie należy się spodziewać, by wdrażane w przyszłości w Polsce programy 1:1, stanowiące kontynuację „Cyfrowej szkoły”, w znaczący sposób oddziaływały na wyniki egzaminów zewnętrznych

— napisali eksperci IBE we wnioskach analizy.

Kolejny raz okazuje się, że sztandarowe projekty MEN są wprowadzane bez należytej rozwagi. Kto odpowie za zmarnowane pieniądze?

KL,PAP

CZYTAJ TAKŻE: Minister edukacji nie przejmuje się porażkami i serwuje nauczycielom głodne kawałki o cyfrowej edukacji

CZYTAJ TAKŻE: „Cyfrowa szkoła” bez komputerów? Jedna trzecia przetargów w rządowym programie unieważniona

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.