Boże Narodzenie przeszkadza! W reklamie Lidla pojawiły się TE DNI

Fot.youtube.pl
Fot.youtube.pl

W świątecznej reklamie telewizyjnej sieci sklepów Lidl widać choinkę, zasypane śniegiem miasto, prezenty i siedzącą przy stole rodzinę. W spocie ani razu nie pada jednak słowo „Boże Narodzenie”, „święta” czy chociażby „gwiazdka”. Zamiast tego mamy „wyjątkowo spędzony czas” i „te dni”.

Jak informuje portal biztok.pl:

w pierwotnej wersji reklamy Lidla lektor mówił o Świętach i Bożym Narodzeniu, ale do stacji telewizyjnych trafiła już wersja, gdzie zamiast świąt mamy „te wyjątkowe dni”.

Rafał Piasecki, planista w agencji reklamowej DDB, podkreśla, że:

reklama Lidla nawiązuje bardziej do okresu przedświątecznej rodzinnej atmosfery i magii zimy w mieście niż do samych świąt. Od paru lat w większości miast w Polsce to czas wyjątkowy.

Polacy są jednak przywiązani do tradycji i nie mówią o „wyjątkowych dniach” zamiast o Bożym Narodzeniu. Czyżby zachodnie korporacje na siłę próbowały przeforsować u nas obowiązującą za granicą absurdalną poprawność polityczną?

W mediach pojawiają się reklamy z treścią „ten czas” gdyż jest to pojęcie szersze obejmujące zarówno okres kilkutygodniowych przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia, Mikołajki jak i samą Gwiazdkę

— tłumaczy Anna Biskup, PR manager w Lidl Polska.

Świąteczne produkty w sklepach pojawiają się w październiku, w reklamach mamy albo „gwiazdkę”, albo „te dni”, a chrześcijańskie święta metodycznie i powoli odzierane są z sacrum. Sami musimy przypominać o istocie Świąt Bożego Narodzenia. Nikt za nas tego nie zrobi.

Czytaj też: Po angielsku albo utrata pracy! Polacy pracujący w Lidlu w szkockim Kirkcaldy otrzymali zakaz mówienia w ojczystym języku

ann/biztok.pl

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.