Gender w sklepie z zabawkami. Brytyjska minister edukacji za likwidacją podziału na zabawki dla dziewczynek i chłopców

Lego.com
Lego.com

Brytyjska minister edukacji Elizabeth Truss z ramienia rządzącej Partii Konserwatywnej premiera Davida Camerona opowiedziała się za wprowadzeniem ideologii gender do sklepów z zabawkami.

Wcześniej sieć sklepów Marks & Spencer ogłosiła, że na wiosnę zlikwiduje podział na zabawki dla dziewczynek i chłopców. Dalej będzie można kupić lalki czy samochodziki, jednak zmienią się kolory i oznaczenia zabawek. Wszystko w imię „genderowej neutralności”. Zdaniem pani minister to jednak za mało.

Tak samo powinny postąpić wszystkie sklepy z zabawkami oraz producenci zabawek. Tworzenie zabawek zarezerwowanych wyłącznie dla chłopców bądź dziewczynek to przeciwieństwo tego, co chcemy promować w państwowym szkolnictwie. To nie powinno mieć miejsca

- zadeklarowała Truss w wywiadzie z pismem „The House Magazine”.

Według niej różowe lalki Barbie powodują, że chłopcy o wiele częściej niż dziewczynki decydują się później na karierę w naukach ścisłych. Dla nich bowiem producenci zabawek przewidzieli choćby zestaw małego chemika.

Kupujcie waszym córkom klocki Lego. Może wtedy zdecydują się na karierę inżyniera, zamiast pracować w modzie

- apeluje. I dodaje:

Kampania na rzecz gender w sklepach z zabawkami to wspaniała rzecz. Nauki ścisłe to nie tylko konstrukcja samochodów, ale także rozwój kosmetyków, marketing. Wiele branż wymaga znajomości matematyki, chemii i fizyki. Zadbajmy o to, by dziewczynki były dobre w tych dziedzinach.

Firma Lego już dostosowała się do nowych genderowych wymogów i stworzyła „Lego Friends”, zestaw różowych i fioletowych klocków dla dziewczynek. Tradycyjne, nieco kanciaste postacie Lego zastąpiły miniaturowe lalki. Pani minister już nabyła taki zestaw dla swych córek.

Ryb/Telegraph.co.uk, BBC

 

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.