Rzeczywistości równoległe: PKP twierdzi, że tak dobrze na kolei jeszcze nie było. Pasażerowie tego nie zauważają

Fot.youtube.pl
Fot.youtube.pl

Od połowy grudnia 2014 roku podróżujący między Krakowem a Warszawą w godzinach porannego i popołudniowego szczytu nie mają wyboru – muszą jeździć drogimi połączeniami Express InterCity Premium, czyli pociągami Pendolino. O wiele tańsze i popularne połączenie zostało zlikwidowane.

Przywrócić „Matejkę”! 10 tys. podpisów pod petycją o wznowienie taniego połączenia Warszawa - Kraków

Tymczasem okazuje się, że pasażerowie nie rozumieją zmian jakie zaszły na kolei. Jak informuje Biuro Prasowe PKP Intercity:

Na wszystkich trasach, po których jeździ Pendolino (EIP) podróżni mają do dyspozycji tyle samo lub więcej TLK co w poprzednim roku. Oznacza to, że ekonomiczne połączenia uzupełniają atrakcyjną ofertę EIP, w której bilety są dostępne już za 49 zł. W przedsprzedaży można liczyć również na rabaty sięgające 30%. Cennik uwzględnia ulgi ustawowe, np. dla uczniów czy studentów. Ze zniżek skorzystają także osoby dysponujące Kartą Dużej Rodziny.

Ci, którzy wybiorą podróż TLK mogą zapłacić za przejazd 42 zł (kupując bilet na około 2 tyg. przed podróżą). Pasażerowie mogą skorzystać z kilku połączeń na każdej z najbardziej popularnych tras obsługiwanych przez EIP: Kraków-Warszawa: są 4 połączenia, a były 3 oraz dodatkowo jeżdżą pociągi TLK kursujące przez Radom i Kielce, których są 2 pary. Katowice - Warszawa: są 3 połączenia, a było 1 oraz dodatkowo jeżdżą 3 pociągi kursujące przez Piotrków Trybunalski. Gdynia - Warszawa: jest i było 6 połączeń. Wrocław - Warszawa: jest i było 6 połączeń.

Na trasie z Krakowa do Warszawy pomiędzy 5 a 12 w południe, PKP Intercity ma obecnie 7 (a nie jak w poprzednim roku 5) połączeń. Więcej jest w tej grupie pociągów TLK (zamiast jednego, dwa). Oznacza to także, że pierwszym pociągiem przewoźnika - i to właśnie TLK - można dojechać do Warszawy na 8 rano, a nie jak w ubiegłym roku dopiero po 9.

Z informacji przekazanych przez PKP wynika, że tak dobrze jak teraz na kolei jeszcze nie było, tylko pasażerowie jakoś tego nie zauważają.

Pasażerowie nie chcą jeździć pendolino? Składy są w połowie puste

Codziennie spóźniają się do pracy i szkoły - wszystko przez Pendolino

ann

————————————————————————————————

3 zalety rocznej prenumeraty tygodnika „wSieci”:

1. Największa oszczędność – teraz nawet 47% taniej!

2. Największa wygoda – nie musisz szukać w kioskach, bo każde wydanie dostajesz wprost do swojej skrzynki pocztowej.

3. Największe bezpieczeństwo – gwarantujemy niezmienność ceny, nawet jeśli wzrośnie cena kioskowa.

Więcej na: http://www.wsieci.pl/prenumerata.html

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.