Interesujące... George Soros kupuje akcje Agory! Miliarder uruchamia pieniądze z funduszu inwestującego w krajach "gdzie wolność mediów jest zagrożona"

YT/fratria
YT/fratria

O bardzo interesującym wydarzeniu na rynku medialno-politycznym czytamy w serwisie „Pulsu Biznesu”. Jak czytamy w branżowym periodyku, ponad 11 proc. akcji Agory trafiło do funduszu należącego do George’a Sorosa, inwestującego w projekty medialne w krajach, „gdzie dostęp do wolnych mediów jest zagrożony”.

Tego typu inwestycja ze strony kontrowersyjnego miliardera jest pierwszą na rynku w Polsce. Przedstawiciele funduszu zapewniają, że wykup ponad 11 proc. akcji Agory (dokładnie 11,22 proc.) jest motywowany wyłącznie względami finansowymi. Wypowiedzi miliardera z ostatnich tygodni poświęcone Polsce każą jednak zastanowić się również nad innymi przyczynami.

WIĘCEJ: Tak się tworzy światową opinię! George Soros: „Muzułmański imigrant to w Polsce utożsamienie zła. Kaczyńskiemu udało się zrobić z niego diabła”

Soros finansuje działalność KOD-u? Matthew Tyrmand: „Cały czas ta kwestia jest badana. Mamy prawo tak podejrzewać”

Puls Biznesu” cytuje przy tym interesującą wymianę zdań, do jakiej miało dojść między Sorosem a serbskim dziennikarzem Sasą Vucinicem.

To nie zadziała, ale dam ci sznur, na którym sam się powiesisz. Moja fundacja zainwestuje 0,5 mln USD, by przetestować pomysł i zobaczymy, co się stanie

— tak Soros miał uzasadniać swoje inwestycje w krajach, gdzie dostęp do wolnych mediów jest zagrożony.

Czy za tą inwestycją kryje się coś więcej niż biznesowy projekt? Jak na razie możemy tylko się domyślać. Czytaj więcej na stronach „Pulsu Biznesu”.

wwr


W zestawie taniej! Polecamy „wSklepiku.pl” pakiet 2 książek: „Media. Stan dziś i droga naprawy”. W kolekcji: „Pilnowanie strażników. Etyka dziennikarska w praktyce” oraz „Resortowe dzieci. Media (tom 1)”.

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.