Niemcy wściekli na polski patriotyzm gospodarczy! Telewizja MDR szydzi: „Ile naprawdę polskiej duszy może być w maśle?” WIDEO

fot. youtube.com
fot. youtube.com

Ślepy atak niemieckiej telewizji wywołał oburzenie Klubu Jagiellońskiego.

Z faktu, że aplikacja koncentruje się na kwestiach finansowych redakcja próbuje czynić nam zarzut. Jednak to właśnie kwestie kapitału, miejsca płacenia podatków czy prowadzenia w kraju badań i rozwoju są najistotniejsze z punktu widzenia rozwoju polskiej gospodarki

— czytamy w oświadczeniu Klubu.

Nie zgadzamy się z próbą sprowadzania idei patriotyzmu gospodarczego do absurdu autarkicznej, zamkniętej gospodarki. Od chwili startu Poli mówimy o tym, że decyzje pozostawiamy konsumentowi i zachęcamy do kupowania polskich produktów wtedy, gdy ich cena i jakość pozwalają im konkurować z zagranicznymi produktami na rynku. Kierowanie się przez konsumentów indywidualnymi preferencjami – w tym kwestią kapitału producenta – nie jest w żadnym wymiarze przejawem protekcjonizmu, ale esencją wolnorynkowej gospodarki!

— dodają konserwatyści.

W programie MDR pojawia się brudna sugestia o „szczególnym posmaku” patriotycznej inicjatywy Klubu Jagiellońskiego.

To że ultranarodowa partia Młodzież Wszechpolska reklamuje obecnie „Polę”może nie jest do końca po myśli twórców, ale daje masłu orzechowemu jednak szczególny posmak

— pada komentarz Niemców.

Niewiele jest w Polsce inicjatyw obywatelskich, które mogą usłyszeć dobre słowo od działaczy Młodzieży Wszechpolskiej i Krytyki Politycznej czy zebrać pozytywne recenzje w „Naszym Dzienniku” i „Gazecie Wyborczej”. Fakt, że naszą aplikację promują zarówno zarówno osoby o prawicowych, jak i lewicowych poglądach, traktujemy jako ogromny wyraz zaufania i poparcia dla naszej pracy. Złośliwość o „szczególny posmaku” traktujemy więc jako szczególnie nietrafioną

— odpowiada Klub Jagielloński.

Dlaczego polski patriotyzm gospodarczy wywołuje taką wściekłość w Berlinie? Czyżby niemiecki kapitał poczuł się zagrożony?

CZYTAJ WIĘCEJ: Senator Bierecki: „Sukces ekonomiczny rodzi się z narodowej dumy, która jest źródłem gospodarczego patriotyzmu”

Patriotyzm gospodarczy. „Przykładem zniszczenia polskiej przedsiębiorczości przez kapitał zagraniczny jest polski handel”

JUB

« poprzednia strona
12

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.