Kolejny sondaż wróży drugą turę. Poparcie dla Bronisława Komorowskiego systematycznie spada, a dla Andrzeja Dudy rośnie

fot. TVN24
fot. TVN24

Kolejny sondaż wskazuje na drugą turę. Według badania Millward Brown dla TVN24, gdyby wybory prezydenckie odbyły się w najbliższą niedzielę, na Bronisława Komorowskiego głosowałoby 46 proc. ankietowanych , a  na Andrzeja Dudę 27 proc.

Czytej też: Najnowszy sondaż Ipsos: Andrzej Duda ma już niemal 30% poparcia, będzie II tura wyborów

Wynik prezydenta to spadek o jeden punkt procentowy w porównaniu z lutowym badaniem. Rezultat kandydata PiS wskazuje na wzrost o trzy punkty procentowe.

W badaniu - przeprowadzonym 2 marca - poparcie dla urzędującego prezydenta zadeklarowało 46 proc. ankietowanych. W sondażu z lutego głos na niego chciało oddać 47 respondentów.

Pozostali kandydaci mogą liczyć o wiele słabsze wyniki. Chęć oddania głosu na Magdalenę Ogórek zadeklarowało 8 proc. ankietowanych. Daje to kandydatce SLD trzecią pozycję w stawce.

Na kolejnych pozycjach uplasowali się: Janusz Korwin-Mikke - 4 proc. poparcia (wzrost o jeden punkt procentowy), Paweł Kukiz - 4 proc., Adam Jarubas - 3 proc. (wzrost o jeden punkt proc.), Janusz Palikot - 2 proc. (spadek o 4 punkty), Anna Grodzka - 1 proc., Marian Kowalski - 1 proc., Wanda Nowicka - 0 proc.

2 proc. pytanych zadeklarowało, że jeszcze nie wie, na kogo odda głos.

Udział w wyborach zapowiedziało 67 proc. pytanych. 22 proc. powiedziało, że nie wzięłoby udziału w wyborach. Pozostali jeszcze nie wiedzą, czy stawią się przy urnie. Na podstawie tych deklaracji Millward Brown szacuje frekwencję na 58 proc.

ansa/ TVN24


Interesujesz się polityką? Chcesz poznać arkana wygranych kampanii wyborczych? Kup książkę Artura Dmochowskiego „Jak wygrać wybory?” a dowiesz się jakie mechanizmy, strategie działań są receptą na zwycięstwo.

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.