Grzegorz Hajdarowicz musi być z siebie dumny. Zmiany wewnątrzredakcyjne, jakie zarządził właściciel "Rzeczpospolitej", przyniosły niesamowite efekty.

Listopadowe wyniki czytelnictwa wskazują, że dziennik Hajdarowicza sprzedaje się o 44 procent gorzej niż rok temu w analogicznym czasie! Oznacza to, że po "Rzeczpospolitą" w kioskach sięga jedynie nieco ponad 15 tysięcy osób.

Sytuację "Rzeczpospolitej" ratuje jeszcze prenumerata, którą zamówiły liczne samorządy i prywatne firmy. Nie wiadomo jednak, jak dużo z nich zdecydowało się przedłużyć prenumeratę na kolejny rok.

Tracą - choć dużo mniej niż "Rz" - również inne gazety. I tak na przykład "Gazeta Wyborcza" zanotowała spadek wyników o niemal 30 tys. egzemplarzy, tym samym oddając pozycję wicelidera "Super Expressowi". Na czele rankingu utrzymuje się "Fakt", który sprzedaje średnio ok. 340 tys. egzemplarzy pisma.

Spadła też sprzedaż "Dziennika Gazety Prawnej". Stabilną pozycję utrzymuje za to "Gazeta Polska Codziennie", po którą sięga w kioskach ok. 30 tysięcy czytelników.

maf, wirtualnemedia.pl