"Gazeta Finansowa": jest zlecenie na Jacka Kurskiego. "Oferują nawet milion złotych za zniszczenie go"

Fot. wPolityce.pl
Fot. wPolityce.pl

Agencje Public Relations oferują nawet milion złotych za materiały, które doprowadzą do odwołania Jacka Kurskiego

— podaje „Gazeta Finansowa”.

Wedle informacji redakcji na głowę szefa TVP zrzucić miały się m.in. firmy producenckie, z którymi nowy zarząd renegocjuje kontrakty. Ale zainteresowanych w przerwaniu reformowania TVP jest znacznie więcej.

Jacek Kurski się wzmacnia, a wielu się to nie podoba, bo jeśli skutecznie przeprowadzi reformę TVP pozostanie poza zasięgiem konkurencji

— mówi GF ze znanych warszawskich speców od PR, który nie przyjął „zlecenia” na prezesa TVP.

Fot. wPolityce.pl
Fot. wPolityce.pl

W artykule czytamy też:

Gra o odwołanie Kurskiego jest warta świeczki. Odważny transfer speca od Internetu – Kuby Sufina TVN do TVP – poskutkował wstrzymaniem udostępniania kontentu TVP konkurencyjnym platformom internetowym i skokiem oglądalności platformy TVP, większa cześć przychodów z reklam w internecie płynie teraz zamiast do Polsatu i TVN – do TVP.

I dalej:

Na nowych umowach firmy producenckie mają stracić dziesiątki milionów złotych rocznie. Dotychczasowe praktyki zawierania umów na produkcje i wydawanie publicznych pieniędzy były takie, że trudno było zorientować się, po której stronie stołu siedzą przedstawiciele TVP, a po której producenci. Koszty produkcji miały drugorzędne znaczenie. Nic więc dziwnego, że TVP za produkcję płaci nawet 30 proc. więcej niż konkurencyjne prywatne stacje TVN i Polsat. Producenci traktowali TVP jako magazyn niechcianych produkcji. Zdarzało się, że produkcje zamówione i odrzucone przez prywatnych nadawców emitowała TVP, płacąc jak za pełnowartościowe. Był to podobno jeden z powodów nieudzielenia poprzedniemu zarządowi absolutorium przez ministra Skarbu Państwa (pełni jednoosobowo rolę walnego zgromadzenia TVP). Nominacje nowych dyrektorów W. Gaspera i A. Garapicha poskutkowały wzrostem przychodów z reklam oraz nagłośnieniem wątpliwości co do poprawności pomiarów oglądalności dokonywanych przez AGB Nielsen. Uruchomiony przez TVP dialog techniczny i planowany przetarg na nową firmę dokonującą pomiarów może skutkować rekonstrukcją obecnego sztucznego ładu na rynku reklamy i kolejnymi stratami dla TVNPOLSAT. Całe to zamieszanie uruchomiło naciski na wymianę Jacka Kurskiego.

12
następna strona »

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.