Jaki Bóg, jaka miłość? Robert „Litza” Friedrich: „Nie rozumiałem tego. Babcia pokazała to w faktach”. WIDEO

Fot. Youtube.com
Fot. Youtube.com

Robert „Litza” Friedrich, lider grupy Luxtorpeda, myśli swojej 94-letniej babci traktuje jak życiowe kierunkowskazy. W rozmowie z TVP Info wyznał, że to ona, gdy był młodym chłopakiem, pokazała mu w praktyce, na czym polega miłość Boga do człowieka.

Moja babcia, która mieszka w wiosce na 150 osób, ma 94 lata, jest bardzo trzeźwo myśląca. Ale tak prosto myśląca. Gdy urodziło nam się kolejne dziecko (Litza ma ich siedmioro – przyp. red.), narastała taka odpowiedzialność, może to był lęk. Zapytałem: „babciu, co ty o tym myślisz?”, a ona na to: „nie martw się chłopie, do każdego dziecka Pan Bóg chleb da”. Rzeczywiście jest tak, że nigdy nam go nie brakowało

– opowiada gitarzysta.

Moja babcia cały czas ma mnóstwo złotych myśli, które bardzo kocham. Kiedyś ostro narozrabiałem. Byłem gówniarzem, miałem wtedy 15 lat. Całą rodzinę obiegła informacja, że ja jestem po prostu degeneratem, mimo tak młodego wieku. Pojechałem do babci i zapytałem, co ona myśli o tym wszystkim. „Chcesz więcej sosu do ziemniaków, bo wiem, że lubisz” – usłyszałem. Dla mnie to było o wiele mocniejsze, niż momenty, gdy ktoś do mnie w tamtych czasach zwracał się: „Bóg cię kocha”. Nie rozumiałem tego. Jaki Bóg, jaka miłość? Babcia pokazała to w faktach

– wspomina „Litza”.

Mówi o tym dlatego, ponieważ o tych wszystkich „niby prozaicznych rzeczach” muzycy Luxtorpedy opowiadają na swoich płytach.

Jak się okazuje, dużo ludzi się w tym odnajduje. W takich prostych rzeczach. Przez natłok informacji i lęku związanego z codziennością ludzie przestają zauważać piękno, które ich otacza. O tym są nasze płyty

—wyjaśnia Robert Friedrich.

W kwietniu ukazał się najnowszy album zespołu Luxtorpeda „MyWasWyNas”. „Silnalina” to jeden z utworów, jakie znalazły się na tej płycie.

bzm/tvp.info

Czytaj także: Robert Litza o swojej rodzinie, wierze i doświadczeniu Boga: Moje życie jest pełne cudów

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych