Brytyjski dziennik internetowy „Independent” opublikował w piątek artykuł o śmierci byłego strażnika niemieckiego nazistowskiego obozu Auschwitz-Birkenau, który nazwano w tekście „polskim obozem śmierci”. Po interwencji polskiej ambasady w Londynie tekst poprawiono.

Artykuł w „Independent” dotyczył zmarłego w wieku 93 lat Ernsta Tremmela, byłego strażnika w Auschwitz. W opublikowanym w internecie artykule dwukrotnie pojawiło się sformułowanie „polskie obozy śmierci”.

„Independent” szybko dokonał korekty. Dziś po południu artykuł pojawił się w wersji poprawionej. Redakcja dodała na końcu artykułu informację o zmianie, przyznając, że sformułowanie „polski obóz śmierci” jest niepoprawne.

ansa/TVP Info