Firma Nielsen nie przystąpiła do organizowanego przez TVP przetargu na badanie oglądalności. W praktyce może to oznaczać, że TVP będzie miała duży problem z wyceną swojego czasu reklamowego.
Na udział w postępowaniu nie pozwalają nam zasady i warunki zawarte w dokumentacji przetargowej. Na liście naszych kluczowych wątpliwości i zastrzeżeń, które zmusiły nas do podjęcia tej trudnej decyzji, znajdują się takie elementy, jak: ogólny zakres współpracy, aspekty kontraktowe, kwestie metodologiczne, warunki komercyjne, zasady audytu oraz kwestie związane z anonimowością panelu i danymi wrażliwymi
— argumentuje swoją decyzja Nielsen w oświadczeniu wysłanym do portalu wirtualnemedia.pl.
Z kolei TVP poinformowała, że przeanalizuje zaistniała sytuację i podejmie odpowiednie działania. Jeśli nie dojdzie do porozumienia z Nielsenem do 10 kwietnia, może stracić dostęp do badań oglądalności.
Jeśli nastąpi twardy TVPexit, budżety w TVP będą lokować tylko spółki Skarbu Państwa. Brak możliwości badań oglądalności TVP opartych na zasadach przyjętych przez rynek, spowoduje nagły odpływ budżetów z TVP, a co za tym idzie istnieje możliwość drastycznych wzrostów kosztów dotarcia w pozostałych stacjach. Żywię jednak nadzieję, że do tego nie dojdzie
— powiedział w rozmowie z portalem wirtualnemedia.pl Marek Racławski z domu mediowego MullenLowe MediaHub. Podobnie uważa Jakub Bierzyński, szef domu mediowego OMD Poland.
Nie wyobrażam sobie takiej sytuacji. To tak jakby na stacji benzynowej nie działały liczniki wlewanego paliwa, a klienci płacili na oko. Gorzej, bo my, domy mediowe - klienci TVP mamy te dane i wiemy dokładnie ile wart jest każdy blok reklamowy. Taka przewaga rynkowa kupujących nad sprzedającym skończy się ogromnymi stratami nadawcy
— podkreślił.
Okazuje się, że firma Nielsen może w sposób brutalny wykorzystywać pozycję monopolisty na rynku badań telemetrycznych.
as/wirtualnemedia.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/437172-nielsen-rezygnuje-z-przetargu-tvp-na-badanie-ogladalnosci
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.