Każdy minister, który obejmuje swój urząd i przyjmuje na swoje barki ciężar zadań, które mu powierzono, powinien wiedzieć, że realizuje te zadania dopóki, dopóty ci, którzy go oceniają - stronnictwo polityczne, klub parlamentarny, premier – akceptują to, co robi. Jeżeli uznają, że te zadania powinien realizować inny minister, wtedy dochodzi do zmiany. Każdy z ministrów powinien o tym pamiętać, wykonując zadania jak najlepiej dla państwa, jak najlepiej potrafi
— powiedział w programie „Gość Wiadomości” (TVP) Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.
Andrzej Adamczyk podkreślił, że sprawy związane z budownictwem, mieszkalnictwem, planowaniem przestrzennym, czy architekturą w dalszym ciągu nadzoruje minister infrastruktury.
Generalnie rząd prowadzi sprawy polskiego budownictwa w dobrym kierunku
— stwierdził.
W tym roku planujemy oddać 450 km dróg ekspresowych. Zakładamy, że w kolejnym roku – 2019 – będzie to ok 500 km. Wszystko zależy od tego, jak będą przebiegać procesy inwestycyjne
— mówił minister.
Dla nas najważniejsze jest to, że realizujemy ciągi drogowe, a nie pojedyncze odcinki
— dodał.
Realizujemy program, który ma doprowadzić do tego, by polskiego drogi były jednymi z najbezpieczniejszych w Europie i najkorzystniejsze pod względem gospodarczym
— zaznaczył Adamczyk.
Jak ocenił minister infrastruktury, „odnosimy sukces”.
Ze wstępnych danych wynika, że rok 2017 – rok rządów PiS – był najlepszym okresem, jeżeli chodzi o bezpieczeństwo na polskich drogach od 27 lat. Przekroczyliśmy magiczną barierę 3 tys. ofiar śmiertelnych. W 2017 rok odnotowaliśmy 2 818 ofiar śmiertelnych w wypadkach na drogach, w 2016 r. było to ponad 3 tys., a w 2012 – 3 600 ofiar
— powiedział.
Jak podkreślił, stało się to dzięki nowoczesnym, przebudowanym drogom, a także likwidacji miejsc szczególnie niebezpiecznych.
Pytany z kolei o ogromne ceny za przejazd autostradą A2 na odcinku wielkopolskim, minister Adamczyk mówił, że ta sprawa go „bulwersuje”.
Rozmawialiśmy nawet na posiedzeniu rządu o tym, jak to się dzieje, że mamy najdroższą autostradę w Polsce. Odpowiedziałem wprost – ja jedynie, jako minister i podległe mi urzędy, możemy wystąpić do koncesjonariusza ze sprzeciwem, niepokojem w stosunku do planów i później decyzji o podniesieniu opłat. Ale na tym się to kończy
— mówił.
Gdy podpisywanie umowę koncesyjną na ten odcinek wielkopolski, niestety nie zadbano o interes kierowców i Polaków. Strona rządowa jest pozbawiona możliwości wpływania na cenę przejazdu koncesjonowanym odcinkiem autostrady
— powiedział.
Na koniec rozmowy poruszono temat rekonstrukcji rządu. Minister Adamczyk w spekulacjach medialnych był wymieniany wśród tych członków rządu, których może dotknąć zmiana. Czy liczył się z tym, że może odejść ze swojego stanowiska?
Każdy minister, który obejmuje swój urząd i przyjmuje na swoje barki ciężar zadań, które mu powierzono, powinien wiedzieć, że realizuje te zadania dopóki, dopóty ci, którzy go oceniają - stronnictwo polityczne, klub parlamentarny, premier – akceptują to, co robi. Jeżeli uznają, że te zadania powinien realizować inny minister, wtedy dochodzi do zmiany. Każdy z ministrów powinien o tym pamiętać, wykonując zadania jak najlepiej dla państwa, jak najlepiej potrafi
— mówił Andrzej Adamczyk.
ak
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/376304-minister-adamczyk-rok-2017-rok-rzadow-pis-byl-najlepszym-okresem-jezeli-chodzi-o-bezpieczenstwo-na-polskich-drogach-od-27-lat?wersja=mobilna