Niemcy wściekli na polski patriotyzm gospodarczy! Telewizja MDR szydzi: „Ile naprawdę polskiej duszy może być w maśle?” WIDEO

fot. youtube.com
fot. youtube.com

Niemiecka telewizja publiczna MDR zrealizowała jadowity program atakujący polski patriotyzm gospodarczy. Niemcom szczególnie nie podoba się telefoniczna aplikacja „Pola”, która pozwala konsumentom na świadomy wybór produktów.

Wydawcą „Poli” jest krakowski Klub Jagielloński, polskie stowarzyszenie i think tank społeczno-polityczny o profilu konserwatywnym i republikańskim.

Aplikacja „Pola” ma służyć wybieraniu dobrych, polskich produktów i przełamania informacyjnej dysproporcji, która jest problemem naszych konsumentów. Badania pokazują, że Polacy pytani o najpopularniejsze produkty odpowiadają, że te najbardziej znane marki są polskie i kupując je chcą wspierać polską gospodarkę. Tymczasem wiele z identyfikowanych jako „polskie marki” lata temu zostało sprzedanych międzynarodowym koncernom, które cały czas chętnie w swoich przekazach reklamowych odwołują się do polskiej tradycji produktu. „Pola” powstała, by konsumenci mogli w prosty sposób pozyskać wiarygodne informacje i na tej podstawie podejmować samodzielne decyzję

— tłumaczy swoją inicjatywę Klub Jagielloński.

A jak to przedstawiają Niemcy? Program MDR od samego początku nie pozostawiając wątpliwości o nastawieniu autorów.

Biało-czerwone masło orzechowe, czyli jak działa patriotyczna konsumpcja w Polsce

— pada drwiący temat audycji.

Kupuję jajka i mięso z Niemiec, czy dzięki temu jestem dobrą Niemką? W Polsce ta logika się sprawdza. Polska przeżywa właśnie modę na patriotyczną konsumpcję

— szydzi niemiecka prezenterka.

Kpi również z hasła promującego aplikację „Pola”, które brzmi „Z Polą znajdę produkty z duszą”.

Ale zastanówmy się: ile naprawdę polskiej duszy może być w maśle orzechowym?

— mówi Niemka.

Atakuje promującą patriotyzm gospodarczy aplikację za to, że nie przydziela towarom punktów za  „regionalne uprawy i ekologiczne zrównoważenie”.

Zamiast tego aplikacja chce pokazać, czy producent produktu nie posiada zagranicznych inwestorów, czy jest w Polsce zarejestrowany, czy w Polsce produkuje, czy prowadzi w Polsce badania i czy ma wyłącznie polskiego właściciela. Tak naprawdę aplikacji chodzi o to, żeby pokazać ile polskich pieniędzy jest w maśle orzechowym

— głosi prowadząca program.

ZOBACZ FILM:

Czytaj dalej na następnej stronie ===>

12
następna strona »

Studio TV

W tym miejscu za chwilę pojawią się komentarze...