„Wydawnictwa takie jak „Fakt” wpisują się w kampanię prezydencką w Polsce, popierając jednego kandydata jednoznacznie, a drugiego w brutalny sposób atakując. Ten pierwszy kandydat to Rafał Trzaskowski, drugi to Andrzej Duda” - powiedziała we wtorek PAP dyrektor MWP SDP Jolanta Hajdasz.
Dyrektor Centrum Monitoringu Wolności Prasy Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich (CMWP SDP) Jolanta Hajdasz podkreśla, że tabloid „Fakt” bezpardonowo zaatakował w ubiegły piątek prezydenta Andrzeja Dudę, manipulując zdjęciami i tytułami na okładce bulwarówki.
Tabloid nierzetelnie podał informację, jakoby prezydent ułaskawił pedofila, który molestował seksualnie swoją córkę
— podkreśliła Hajdasz. Dodała, że „Fakt” nie podał przyczyn i uzasadnienia decyzji prezydenta, której źródłem była prośba rodziny skazanego: partnerki i córki.
Decyzja nie tyle dotyczyła ułaskawienia przestępcy, który odbył całą karę, ale właśnie prośby rodziny, aby po wielu latach i pozytywnej przemianie skazanego, znieść zakaz kontaktów i aby cała trójka mogła się spotkać. Kobiety wielokrotnie mówiły w mediach, że są za to właśnie wdzięczne prezydentowi Dudzie.
„Tabloid jednak instrumentalnie potraktował tragiczną historię”
Tabloid jednak instrumentalnie potraktował tragiczną historię, robiąc z niej narzędzie walki politycznej, manipulując informacjami i zdjęciami prezydenta Dudy i opisem zbrodni sprzed lat
— powiedziała PAP dyrektor CMWP SDP i przypomniała, że centrum wydało oświadczenie w tej sprawie.
CMWP SDP: Publikacja „Faktu” staje się elementem nieuczciwej gry politycznej
CMWP SDP stanowczo potępia sposób opisywania przez tabloid „Fakt” historii ułaskawienia przez Prezydenta mężczyzny, który odsiedział wyrok za pedofilię i apeluje do mediów i dziennikarzy o uszanowanie prywatności ułaskawionego i jego rodziny. Publikacja ta staje się także elementem nieuczciwej gry politycznej na finiszu kampanii prezydenckiej w Polsce, dlatego CMWP SDP apeluje do mediów i dziennikarzy o szczególną rzetelność przy opisywaniu tego tematu
— napisano w komunikacie Centrum Monitoringu Wolności Prasy Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich.
Wydawnictwa takie jak „Fakt” robią to na finiszu kampanii, licząc na to, że nie będzie już czasu tak zweryfikować te informacje, aby dało się ten negatywny obraz prezydenta „odkręcić” wtedy, kiedy ludzie będą szli do głosowania. Jest to bardzo brutalna walka polityczna, której na pewno wydawnictwa płacące podatki w innym kraju, w tym przypadku w Niemczech, nie powinny podsycać. Powinny bardzo ostrożnie podchodzić do takich spraw
— mówiła PAP Jolanta Hajdasz.
Szefowa CMWP SDP uważa, że „Fakt” ewidentnie sprzyja Trzaskowskiemu, a atakuje prezydenta Dudę.
Dotyczy to też innych tytułów
— dodaje Hajdasz.
Wystarczy porównać ubiegłotygodniowe pierwsze strony „Newsweeka” i „Faktu”, czyli uśmiechnięty kandydat Trzaskowski z żoną oraz tytuł „Ich dwoje”; w drugim przypadku widzimy prezydenta ze wzrokiem wbitym w ziemię i tytuł „Wkładał jej rękę w krocze”. Jest to ohydna manipulacja
-– powiedział PAP Jolanta Hajdasz.
tkwl/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/508202-hajdasz-wydawnictwa-takie-jak-fakt-wpisuja-sie-w-kampanie