„Wiadomości” najczęściej oglądanym serwisem informacyjnym? Tak, ale nie dla Nielsen Audience Measurement, choć dane przedstawione przez Telewizję Polską wskazują na co innego. W tym tygodniu podczas „Wiadomości” wyemitowano materiał dot. oglądalności serwisu informacyjnego. W opinii TVP, we wtorek według modelu oglądalności rzeczywistej program miał 3,43 mln widzów, podczas gdy „Fakty” zanotowały 2,55 mln, a „Wydarzenia” - 1,82 mln. Zestawiono to z wynikami badania Nielsen Audience Measurement, według którego „Wiadomości” zanotowały 2,79 mln oglądających, „Fakty” - 3,29 mln, a „Wydarzenia” - 1,99 mln.
Nie po raz pierwszy dane prezentowane przez firmę Nielsen budzą ogromne kontrowersje
—skomentowała prowadząca „Wiadomości” Danuta Holecka, dodając, że KRRiT szykuje własne badanie oglądalności telewizji i słuchalności radia i właśnie zaczęła dialog techniczny w tej sprawie.
kk/Wirtualne Media
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/386402-wiadomosci-najchetniej-ogladanym-serwisem-informacyjnym-ale-nie-dla-nielsen-audience-measurement