Jarosław Olechowski, nowy szef „Wiadomości” TVP, dotarł do danych wskazujących na spadek oglądalności tego programu w ostatnich miesiącach i przedstawił tezę, że jest on sztucznie zaniżany przez zaktualizowanie struktury społeczeństwa w styczniu 2017.
O oglądalności @WiadomosciTVP i żonglowaniu danymi słów kilka…. (proszę o podanie dalej)
— pisze na Twitterze Olechowski, przytaczając zestawienie oglądalności poszczególnych serwisów informacyjnych, z którego wyraźnie wynika, że „Wiadomości” TVP notują zdecydowany spadek oglądalności w stosunku do „Faktów” TVN od stycznia br. Przy okazji zamieszcza informację, że firma Nielsen Audience Measurement właśnie w styczniu wprowadziła zmiany, „wyznaczając w ten sposób aktualny przekrój społeczeństwa”.
Przedstawione informacje są opatrzone wnikliwą analizą, łączącą oba te fakty:
W 2016 roku Wiadomości TVP według badań AGB Nielsen miały widownię zbliżoną do Faktów TVN (…). Były miesiące, kiedy wygrywaliśmy z konkurencją. Sytuacja drastycznie zmieniła się w styczniu 2017, po tym jak Nielsen zmienił skład panelu na podstawie którego prowadzi badania oglądalności. Wtedy nagle - z dnia na dzień - widownia Wiadomości zmalała o kilkaset tysięcy widzów.
Warto zastanowić się nad tym czy rzeczywiście popularność Telewizji Publicznej nie jest zaniżana w sztuczny sposób, by zaszkodzić aktualnej władzy. Zwłaszcza, że nawet Jacek Kurski zauważył, iż wyniki oglądalności wśród klientów „Netii” są zupełnie inne niż według Nielsena.
CZYTAJ TAKŻE: Prezes Kurski: „Wśród klientów Netii „Wiadomości” i „Teleexpress” mają o 60-70 proc. wyższą oglądalność niż wg Nielsena”
Twitter/gnor
-
Doskonała lektura na weekend! Tygodnik „Sieci”. A w nim jak zawsze ważne i aktualne tematy, ciekawe teksty i znakomite fotografie.
Kup nasze pismo w kiosku lub skorzystaj z bardzo wygodnej formy e - wydania dostępnej na: http://www.wsieci.pl/prenumerata.html.
Zapraszamy też do subskrypcji tygodnika w Sieci Przyjaciół – www.siecprzyjaciol.pl.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/353732-spadek-ogladalnosci-wiadomosci-chwytem-propagandowym-olechowski-prosze-przeanalizowac-dane-i-wyciagnac-wnioski
Komentarze
Liczba komentarzy: 43