Spółka Orlen S.A. opublikowała swoje wyniki ekonomiczne za II kwartał tego roku i potwierdzają one zarówno wyraźny wzrost sprzedaży wszystkich rodzajów paliw jak i rekordowe wyniki finansowe tego przedsiębiorstwa.
W stosunku do II kwartału roku ubiegłego, sprzedaż paliw wzrosła średnio o 10%, przychody ze sprzedaży aż o 19%, zysk przed opodatkowaniem wyniósł aż 3,1 mld zł i był o ponad 0,5 mld zł wyższy.
Na szczególną uwagę zasługuje utrzymujący się wzrost sprzedaży oleju napędowego, która była aż o 26% wyższa niż w II kwartale 2016 roku, zresztą podobny poziom wzrostu sprzedaży oleju napędowego odnotowano także w I kwartale tego roku w porównaniu z analogicznym kwartałem roku ubiegłego.
Przypomnijmy tylko, że już po I kwartale tego roku na czele listy firm z najwyższym przyrostem zysku netto w stosunku do roku ubiegłego znalazły się dwa koncerny paliwowe Orlen S.A i Lotos S.A, w tym pierwszym zysk netto za I kwartał tego roku wyniósł 1,92 mld zł i był aż o 469% wyższy niż w roku ubiegłym, w tym drugim odpowiednio 0,41 mld zł i o 287%.
Te rewelacyjne wyniki spółek paliwowych nie wzięły się z niczego, od połowy poprzedniego roku rząd Zjednoczonej Prawicy wprowadził, aż 3 pakiety rozwiązań prawnych (paliwowy, energetyczny i przewozowy), które wpłynęły na bardzo poważne ograniczenie szarej strefy obrotu paliwami.
Przypomnijmy, że z dniem 1 sierpnia 2016 roku wejście w życie tzw. pakietu paliwowego, czyli zmian w ustawach podatkowych o VAT i akcyzie, a także zmian w ustawie prawo energetyczne, już uderzyło w interesy mafii paliwowej.
Z kolei zmiany w prawie energetycznym dotyczyły głównie dwóch kwestii: definicji paliw płynnych i koncesjonowania na wwóz paliwa z zagranicy.
Ustawa wprowadziła zasadę, że jednolitą definicję paliw płynnych ustali minister energii, co uniemożliwi handlowanie komponentami, (które nie podlegają opodatkowaniu), które tak naprawdę są często już paliwami ciekłymi.
Ponadto na wwóz paliwa z zagranicy i jego przeładunek konieczna jest koncesja wydawana przez Urząd Regulacji Energetyki, co z kolei uniemożliwia tzw. blendowanie, czyli mieszanie różnych komponentów i sprzedawanie ich, jako pełnowartościowego paliwa.
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Spółka Orlen S.A. opublikowała swoje wyniki ekonomiczne za II kwartał tego roku i potwierdzają one zarówno wyraźny wzrost sprzedaży wszystkich rodzajów paliw jak i rekordowe wyniki finansowe tego przedsiębiorstwa.
W stosunku do II kwartału roku ubiegłego, sprzedaż paliw wzrosła średnio o 10%, przychody ze sprzedaży aż o 19%, zysk przed opodatkowaniem wyniósł aż 3,1 mld zł i był o ponad 0,5 mld zł wyższy.
Na szczególną uwagę zasługuje utrzymujący się wzrost sprzedaży oleju napędowego, która była aż o 26% wyższa niż w II kwartale 2016 roku, zresztą podobny poziom wzrostu sprzedaży oleju napędowego odnotowano także w I kwartale tego roku w porównaniu z analogicznym kwartałem roku ubiegłego.
Przypomnijmy tylko, że już po I kwartale tego roku na czele listy firm z najwyższym przyrostem zysku netto w stosunku do roku ubiegłego znalazły się dwa koncerny paliwowe Orlen S.A i Lotos S.A, w tym pierwszym zysk netto za I kwartał tego roku wyniósł 1,92 mld zł i był aż o 469% wyższy niż w roku ubiegłym, w tym drugim odpowiednio 0,41 mld zł i o 287%.
Te rewelacyjne wyniki spółek paliwowych nie wzięły się z niczego, od połowy poprzedniego roku rząd Zjednoczonej Prawicy wprowadził, aż 3 pakiety rozwiązań prawnych (paliwowy, energetyczny i przewozowy), które wpłynęły na bardzo poważne ograniczenie szarej strefy obrotu paliwami.
Przypomnijmy, że z dniem 1 sierpnia 2016 roku wejście w życie tzw. pakietu paliwowego, czyli zmian w ustawach podatkowych o VAT i akcyzie, a także zmian w ustawie prawo energetyczne, już uderzyło w interesy mafii paliwowej.
Z kolei zmiany w prawie energetycznym dotyczyły głównie dwóch kwestii: definicji paliw płynnych i koncesjonowania na wwóz paliwa z zagranicy.
Ustawa wprowadziła zasadę, że jednolitą definicję paliw płynnych ustali minister energii, co uniemożliwi handlowanie komponentami, (które nie podlegają opodatkowaniu), które tak naprawdę są często już paliwami ciekłymi.
Ponadto na wwóz paliwa z zagranicy i jego przeładunek konieczna jest koncesja wydawana przez Urząd Regulacji Energetyki, co z kolei uniemożliwia tzw. blendowanie, czyli mieszanie różnych komponentów i sprzedawanie ich, jako pełnowartościowego paliwa.
Strona 1 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/350102-rekordowa-sprzedaz-i-zyski-orlenu-po-pierwszym-polroczu-tego-roku-to-efekt-wprowadzenia-trzech-pakietow-prawnych