Informacje o autorze

Zdjęcie Łukasz Adamski (kultura)

Łukasz Adamski (kultura)

Krytyk filmowy i publicysta. Współpracownik wPolityce.pl, Sieci, TVP Kultura i Polskiego Radia. Autor książek „Wojna światów w popkulturze” i „Bóg w Hollywood”. W Polskim Radio Olsztyn prowadzi autorskie audycje "Okno na kulturę" i "Do zobaczenia". W Polskim Radio 24 jest gospodarzem audycji "Wieczór filmowy Adamskiego". W radiowej "Trójce" ma felieton "Adamski seryjny". Laureat Złotej Ryby. im Macieja Rybińskiego dla młodych felietonistów. Zdobywca nagrody PISF dla najlepszego krytyka filmowego roku 2017. Obserwuj na Twitterze: @adamskilukasz1

"Dżentelmeni". Sto procent Guya w Ritchiem. Godny następca "Przekrętu". RECENZJA

"Dżentelmeni". Sto procent Guya w Ritchiem. Godny następca "Przekrętu". RECENZJA

Data publikacji:

Bawiłem się na nowym dziele twórcy "Porachunków" doskonale. A, że jest to powtórka z rozrywki i kolejna odsłona tej samej gangsterskiej opowieści? I co z tego?

"Farmaceuta" to niezwykła opowieść o prawdziwym herosie. Poruszający i mocny dokument!

"Farmaceuta" to niezwykła opowieść o prawdziwym herosie. Poruszający i mocny dokument!

Data publikacji:

Jest to bardzo hollywoodzka i amerykańska opowieść. Można powiedzieć, że jest to typowy western. Dostajemy bowiem historię samozwańczego szeryfa, który w imię dobra lokalnej społeczności wymierza sprawiedliwość łajdakom.

"Nieoszlifowane diamenty". Adam Sandler w roli życia. Kino wyjęte z lat 70-tych.  RECENZJA

"Nieoszlifowane diamenty". Adam Sandler w roli życia. Kino wyjęte z lat 70-tych. RECENZJA

Data publikacji:

Kolejne sceny mnie irytowały, oburzały i jednocześnie na tyle hipnotyzowały, że nie mogłem oderwać wzroku od spadającego po równi pochyłej Howarda.

"Tommaso". Zaskakująca spowiedź skandalisty i reżysera "Złego porucznika". RECENZJA

"Tommaso". Zaskakująca spowiedź skandalisty i reżysera "Złego porucznika". RECENZJA

Data publikacji:

„Tommaso” jest szczerą i przejmującą filmową spowiedzią wrażliwego artysty, przebranego w kostium twardziela z nowojorskiej Małej Italii. To znamienne, że najbardziej osobisty film Ferrara nakręcił w stolicy Italii. Kraju, którego bez krzyża nie sposób zrozumieć

"Richard Jewell". Eastwood znów opowiada o walce jednostki z systemem. RECENZJA

"Richard Jewell". Eastwood znów opowiada o walce jednostki z systemem. RECENZJA

Data publikacji:

„Richard Jewell” wpisuje się w cykl kina Eastwooda o bohaterach, którzy za swoje czyny są karani przez państwo.

„1917” to majstersztyk. Przypomina, czym jest magia kina. RECENZJA

„1917” to majstersztyk. Przypomina, czym jest magia kina. RECENZJA

Data publikacji:

Nie jest to pierwszy film nakręcony „jednym ujęciem”. Alfred Hitchcock zastosował już ten trick w „Linie” w 1948 roku. Nigdy jednak nie zastosowano tej techniki w takim wymiarze i takim rozmachem.

"Proxima". Mama leci w kosmos. RECENZJA

"Proxima". Mama leci w kosmos. RECENZJA

Data publikacji:

„Proxima” nie jest przełomem w kinie pokazującym wyprawy kosmiczne. Jest to natomiast nowatorska opowieść o tym aspekcie pracy kosmonautów, o którym często zapominamy. Oni nie są herosami z spiżu ani półbogami. To tacy sami ludzie jak my. Z typowo przyziemnymi troskami i problemami

„Psy 3. W imię zasad”. Totalny bałagan, czyli Despero spotyka Maurera. RECENZJA

„Psy 3. W imię zasad”. Totalny bałagan, czyli Despero spotyka Maurera. RECENZJA

Data publikacji:

Nie narzekam na trzecie „Psy”, bo jest w nich za mało klimatu poprzednich filmów. Tego klimatu nie da się powtórzyć. Pasikowski mruga zresztą do fanów okiem. Problemem tego filmu jest słaby scenariusz.

"Jojo Rabbit". Obrazoburstwo? Raczej rasowa satyra czerpiąca garściami z Chaplina i South Park

"Jojo Rabbit". Obrazoburstwo? Raczej rasowa satyra czerpiąca garściami z Chaplina i South Park

Data publikacji:

Szokuje, bawi i porusza. Nie dziwie się, że Taika Waititi zgarnął 6 nominacji do Oscara.

„Sokół z masłem orzechowym”. Film o dobrych ludziach. RECENZJA

„Sokół z masłem orzechowym”. Film o dobrych ludziach. RECENZJA

Data publikacji:

Shia LaBeuf i Zack Gottsagen tworzą magnetyczny duet życiowych rozbitków. Ten drogi to aktor cierpiący na Syndrom Downa!

"Nowy papież". Sorrentino traci głębie pierwszego sezonu, ale wciąż potrafi zaintrygować. RECENZJA

"Nowy papież". Sorrentino traci głębie pierwszego sezonu, ale wciąż potrafi zaintrygować. RECENZJA

Data publikacji:

Wkurza mnie, że Sorrentino spłaszczył intelektualny wymiar opowieści. Mimo to nie mogę oderwać od niej wzroku, czekając na przebudzenie Belardo.

„Oficer i szpieg”. Roman Polański rozdrapuje francuskie grzechy i znów pokazuje mistrzowską rękę. RECENZJA

„Oficer i szpieg”. Roman Polański rozdrapuje francuskie grzechy i znów pokazuje mistrzowską rękę. RECENZJA

Data publikacji:

Niemniej jednak rzucane przez Polańskiego „Oskarżam!” ( taki jest francuski tytuł filmu) nie przesłania tego, co w „Oficerze i szpiegu” jest najważniejsze. Polański dowodzi po raz kolejny, że jest maestro reżyserii filmowej.

Najlepsze filmy 2019 roku. Lista Adamskiego. Zgadzacie się z takim wyborem?

Najlepsze filmy 2019 roku. Lista Adamskiego. Zgadzacie się z takim wyborem?

Data publikacji:

Nie obędzie się jak co roku bez kontrowersji. Na liście tylko jeden polski film. Kto wygrywa?

"Osierocony Brooklyn". Solidne kino noir od Edwarda Nortona. RECENZJA

"Osierocony Brooklyn". Solidne kino noir od Edwarda Nortona. RECENZJA

Data publikacji:

Edward Norton zrealizował w końcu marzenie swojego życia. Od lat próbował zekranizować powieść Jonathana Lethema „Osierocony Brooklyn”, uznaną przez amerykańskich krytyków literackich za najlepszą książkę 1999 r.

„Dwóch papieży”.  Wielkie kreacje aktorskie w apoteozie Franciszka. RECENZJA

„Dwóch papieży”. Wielkie kreacje aktorskie w apoteozie Franciszka. RECENZJA

Data publikacji:

„Bóg wybierając nowego papieża, poprawia błędy starego. Chcę zobaczyć jakie są moje”- mówi kardynałowi Jorge Bergoglio (Jonathan Pryce) Benedykt XVI (Anthony Hopkins), ogłaszając mu w tajemnicy, że zamierza zrezygnować z Tronu Św. Piotra. W tej jednej scenie zawiera się cała istota tego filmu.

Redaktor Naczelna: Marzena Nykiel

Zespół: Krzysztof Bałękowski, Wojciech Biedroń, Adam Kacprzak, Jacek Karnowski, Michał Karnowski, Tomasz Karpowicz, Kamil Kwiatek, Aleksander Majewski, Tomasz Plaskota, Adam Stankiewicz, Weronika Tomaszewska, Anna Wiejak.

Autorzy: Łukasz Adamski, Piotr Cywiński, Krzysztof Feusette, Marcin Fijołek, Grzegorz Górny, Edyta Hołdyńska, Jerzy Jachowicz, Aleksandra Jakubowska, Stanisław Janecki, Dorota Łosiewicz, Maja Narbutt, Maciej Pawlicki, Andrzej Potocki, Marek Pyza, Aleksandra Rybińska, Marcin Wikło.

Używasz przestarzałej wersji przeglądarki Internet Explorer posiadającej ograniczoną funkcjonalność i luki bezpieczeństwa. Tracisz możliwość skorzystania z pełnych możliwości serwisu.

Zaktualizuj przeglądarkę lub skorzystaj z alternatywnej.