Informacje o autorze

Zdjęcie Łukasz Adamski (kultura)

Łukasz Adamski (kultura)

Krytyk filmowy i publicysta. Współpracownik wPolityce.pl, Sieci, TVP Kultura i Polskiego Radia. Autor książek „Wojna światów w popkulturze” i „Bóg w Hollywood”. W Polskim Radio Olsztyn prowadzi autorskie audycje "Okno na kulturę" i "Do zobaczenia". W Polskim Radio 24 jest gospodarzem audycji "Wieczór filmowy Adamskiego". W radiowej "Trójce" ma felieton "Adamski seryjny". Laureat Złotej Ryby. im Macieja Rybińskiego dla młodych felietonistów. Zdobywca nagrody PISF dla najlepszego krytyka filmowego roku 2017. Obserwuj na Twitterze: @adamskilukasz1

"Kolor z przestworzy". Zdumiewająca ekranizacja Lovecrafta. RECENZJA

"Kolor z przestworzy". Zdumiewająca ekranizacja Lovecrafta. RECENZJA

Data publikacji:

Nicolas Cage zawsze potrafił doskonale pokazać popadanie w szaleństwo. W „Kolorze z przestworzy” jest w swoim żywiole. Żywiole przedziwnym, pokręconym, kolorowym i jednocześnie cholernie mrocznym. Czego więcej chcieć od Lovecrafta?

"Platforma" czyli marksistowski horror od Netflix. Filmowcy przygotowują nas na wojnę klasową RECENZJA

"Platforma" czyli marksistowski horror od Netflix. Filmowcy przygotowują nas na wojnę klasową RECENZJA

Data publikacji:

Nie mógł się pojawić ten film na NETFLIX w lepszym momencie. Nie dość, że żyjemy dziś wszyscy w kwarantannie, to na dodatek pędzi do nas kryzys gospodarczy o niewyobrażalnej skali.

"Ślicznotki". Jennifer Lopez robi przekręt doskonały? RECENZJA

"Ślicznotki". Jennifer Lopez robi przekręt doskonały? RECENZJA

Data publikacji:

Lorene Scafaria gładko przechodzi od teledyskowego filmu o nocnych klubach Manhattanu do klasycznego heist movie. Narracja z offu przypomina, nomen omen, „Wilka z Wall Street” Scorsese oraz „The Big short” MacKaya, ale więcej jest tutaj klimatu z obyczajowego kina o kobiecej przyjaźni niż skandalizowania.

"Śledztwo Spensera". Nowa "Zabójcza broń"? Raczej zabójczy niewypał. RECENZJA

"Śledztwo Spensera". Nowa "Zabójcza broń"? Raczej zabójczy niewypał. RECENZJA

Data publikacji:

Najbardziej zaskakuje, że to oparty na książce Roberta Parkera „Wonderland” scenariusz jego głównym mankamentem filmu. Jego współautorem jest jeden z najbardziej wziętych amerykańskich scenarzystów i zdobywca Oscara za „Tajemnice Los Angeles” Brian Helgeland

"Spisek przeciwko Ameryce". Gdyby Amerykanie nie przystąpili do II wojny światowej? RECENZJA

"Spisek przeciwko Ameryce". Gdyby Amerykanie nie przystąpili do II wojny światowej? RECENZJA

Data publikacji:

Podtytułem tej opowieści powinno być zdanie Edwarda Burke’a o tym, że by zło zatriumfowało, wystarczy, że przyzwoici ludzie nic nie robią. To jest istota tej bardzo dobrze opowiedzianej historii.

„Sala samobójców. Hejter”. Wodzirej nienawiści. RECENZJA

„Sala samobójców. Hejter”. Wodzirej nienawiści. RECENZJA

Data publikacji:

Zostawmy jednak z boku spory ideologiczne, które Komasa chce swoimi ostatnimi filmami tonować i skupmy się na wymiarze bardziej uniwersalnym „Hejtera”. Ten film to mocna, brawurowo wyreżyserowana i świetnie zagrana opowieść o wiecznie nienasyconej nienawiści oraz o rodzącym się złu

"W lesie dziś nie zaśnie nikt", czyli Kowalski potrafi zrobić cholernie dobry slasher! RECENZJA

"W lesie dziś nie zaśnie nikt", czyli Kowalski potrafi zrobić cholernie dobry slasher! RECENZJA

Data publikacji:

Czułem, że ten reżyser potrafi mówić językiem gatunkowego kina rodem z VHS z "najtisów". Ale, że nie będzie się trzeba wstydzić przed maestro Carpenterem? Ten film ma wszystko, co slasher mieć musi! Łącznie z podtekstem ideologicznym.

„W labiryncie”. Solidny włoski thriller w duchu Finchera. RECENZJA

„W labiryncie”. Solidny włoski thriller w duchu Finchera. RECENZJA

Data publikacji:

Donato Carrisi wyrasta na rasowego reżysera kina gatunkowego. Toni Servillo i Dustin Hoffman tworzą magnetyczne role w dobrze opowiedzianym thrillerze.

"Hunters". Al Pacino masakruje nazistów w Ameryce. Czysta zabawa? Coś więcej. RECENZJA

"Hunters". Al Pacino masakruje nazistów w Ameryce. Czysta zabawa? Coś więcej. RECENZJA

Data publikacji:

Jest to serial zdumiewający. Intryguje tak samo mocno jak irytuje. NIe jest to jednak zabawa w stylu "Bękartów wojny" Tarantino.

"Dżentelmeni". Sto procent Guya w Ritchiem. Godny następca "Przekrętu". RECENZJA

"Dżentelmeni". Sto procent Guya w Ritchiem. Godny następca "Przekrętu". RECENZJA

Data publikacji:

Bawiłem się na nowym dziele twórcy "Porachunków" doskonale. A, że jest to powtórka z rozrywki i kolejna odsłona tej samej gangsterskiej opowieści? I co z tego?

"Farmaceuta" to niezwykła opowieść o prawdziwym herosie. Poruszający i mocny dokument!

"Farmaceuta" to niezwykła opowieść o prawdziwym herosie. Poruszający i mocny dokument!

Data publikacji:

Jest to bardzo hollywoodzka i amerykańska opowieść. Można powiedzieć, że jest to typowy western. Dostajemy bowiem historię samozwańczego szeryfa, który w imię dobra lokalnej społeczności wymierza sprawiedliwość łajdakom.

"Nieoszlifowane diamenty". Adam Sandler w roli życia. Kino wyjęte z lat 70-tych.  RECENZJA

"Nieoszlifowane diamenty". Adam Sandler w roli życia. Kino wyjęte z lat 70-tych. RECENZJA

Data publikacji:

Kolejne sceny mnie irytowały, oburzały i jednocześnie na tyle hipnotyzowały, że nie mogłem oderwać wzroku od spadającego po równi pochyłej Howarda.

"Tommaso". Zaskakująca spowiedź skandalisty i reżysera "Złego porucznika". RECENZJA

"Tommaso". Zaskakująca spowiedź skandalisty i reżysera "Złego porucznika". RECENZJA

Data publikacji:

„Tommaso” jest szczerą i przejmującą filmową spowiedzią wrażliwego artysty, przebranego w kostium twardziela z nowojorskiej Małej Italii. To znamienne, że najbardziej osobisty film Ferrara nakręcił w stolicy Italii. Kraju, którego bez krzyża nie sposób zrozumieć

"Richard Jewell". Eastwood znów opowiada o walce jednostki z systemem. RECENZJA

"Richard Jewell". Eastwood znów opowiada o walce jednostki z systemem. RECENZJA

Data publikacji:

„Richard Jewell” wpisuje się w cykl kina Eastwooda o bohaterach, którzy za swoje czyny są karani przez państwo.

„1917” to majstersztyk. Przypomina, czym jest magia kina. RECENZJA

„1917” to majstersztyk. Przypomina, czym jest magia kina. RECENZJA

Data publikacji:

Nie jest to pierwszy film nakręcony „jednym ujęciem”. Alfred Hitchcock zastosował już ten trick w „Linie” w 1948 roku. Nigdy jednak nie zastosowano tej techniki w takim wymiarze i takim rozmachem.

Redaktor Naczelna: Marzena Nykiel

Zespół: Krzysztof Bałękowski, Wojciech Biedroń, Adam Kacprzak, Jacek Karnowski, Michał Karnowski, Tomasz Karpowicz, Kamil Kwiatek, Aleksander Majewski, Adam Stankiewicz, Weronika Tomaszewska, Anna Wiejak.

Autorzy: Łukasz Adamski, Piotr Cywiński, Krzysztof Feusette, Marcin Fijołek, Grzegorz Górny, Edyta Hołdyńska, Jerzy Jachowicz, Aleksandra Jakubowska, Stanisław Janecki, Dorota Łosiewicz, Maja Narbutt, Maciej Pawlicki, Andrzej Potocki, Marek Pyza, Aleksandra Rybińska, Marcin Wikło.

Używasz przestarzałej wersji przeglądarki Internet Explorer posiadającej ograniczoną funkcjonalność i luki bezpieczeństwa. Tracisz możliwość skorzystania z pełnych możliwości serwisu.

Zaktualizuj przeglądarkę lub skorzystaj z alternatywnej.