Informacje o autorze

Zdjęcie Łukasz Adamski (kultura)

Łukasz Adamski (kultura)

Krytyk filmowy i publicysta. Współpracownik wPolityce.pl, Sieci, TVP Kultura i Polskiego Radia. Autor książek „Wojna światów w popkulturze” i „Bóg w Hollywood”. W Polskim Radio Olsztyn prowadzi autorskie audycje "Okno na kulturę" i "Do zobaczenia". W Polskim Radio 24 jest gospodarzem audycji "Wieczór filmowy Adamskiego". W radiowej "Trójce" ma felieton "Adamski seryjny". Laureat Złotej Ryby. im Macieja Rybińskiego dla młodych felietonistów. Zdobywca nagrody PISF dla najlepszego krytyka filmowego roku 2017. Obserwuj na Twitterze: @adamskilukasz1

„Dwóch papieży”.  Wielkie kreacje aktorskie w apoteozie Franciszka. RECENZJA

„Dwóch papieży”. Wielkie kreacje aktorskie w apoteozie Franciszka. RECENZJA

Data publikacji:

„Bóg wybierając nowego papieża, poprawia błędy starego. Chcę zobaczyć jakie są moje”- mówi kardynałowi Jorge Bergoglio (Jonathan Pryce) Benedykt XVI (Anthony Hopkins), ogłaszając mu w tajemnicy, że zamierza zrezygnować z Tronu Św. Piotra. W tej jednej scenie zawiera się cała istota tego filmu.

"Historia małżeńska". Subtelne i przeszywające kino o rozpadzie związku. RECENZJA

"Historia małżeńska". Subtelne i przeszywające kino o rozpadzie związku. RECENZJA

Data publikacji:

Adam Driver i Scarlett Johansson tworzą najlepsze role w karierze. W obiektywie błyskotliwego i pełnego empatii Noah Baumbaha dają nam aktorską ucztę.

"Le Mans '66" czyli wojna między Fordem i Ferrari. Porywające kino nie tylko o wyścigach. RECENZJA

"Le Mans '66" czyli wojna między Fordem i Ferrari. Porywające kino nie tylko o wyścigach. RECENZJA

Data publikacji:

Mnie za serce złapała uniwersalna historia przyjaźni dwóch facetów gotowych umrzeć za swoje marzenia. Matt Damon i Christian Bale tworzą duet godny najważniejszych ekranowych par Hollywood.

"Na noże". Błyskotliwy, doskonale skrojony meta kryminał i zabawa Agathą Christie. RECENZJA

"Na noże". Błyskotliwy, doskonale skrojony meta kryminał i zabawa Agathą Christie. RECENZJA

Data publikacji:

To zdumiewające, ale rozwiązanie tajemnicy śmierci głowy rodu jest nam podane na tacy w pierwszej połowie filmu. Co jest więc potem? Najlepsza część! Pytania o motywy zdarzenia się piętrzą, sieć wzajemnych zależności rodzinnych się zapętla, a groteskowość pcha opowieść na granicę autoparodii gatunku

"Irlandczyk" to muzeum żywych figur woskowych, ale warto go obejrzeć. Ma przebłyski wielkości Scorsese

"Irlandczyk" to muzeum żywych figur woskowych, ale warto go obejrzeć. Ma przebłyski wielkości Scorsese

Data publikacji:

Wszystko co kochamy u Scorsese tutaj jest. Narracja z offu, zatrzymywane kadry, piękne rozegranie ciszy i pozbawiona estetyzacji, namacalna przemoc, uzmysławiająca potworność świata mafii.

"Supernova". Opowieść o końcu świata. W wymiarze nie tylko osobistym.  RECENZJA

"Supernova". Opowieść o końcu świata. W wymiarze nie tylko osobistym. RECENZJA

Data publikacji:

„Supernova” balansuje na granicy intymnego dramatu, społecznego kina i katastroficznej przypowieści. To jeden z najciekawszych debiutów ostatnich lat w polskim kinie.

"Doktor Sen" to bardzo ryzykowny projekt.  Jak wypada kontynuacja "Lśnienia"? RECENZJA

"Doktor Sen" to bardzo ryzykowny projekt. Jak wypada kontynuacja "Lśnienia"? RECENZJA

Data publikacji:

Mike Flanagan rzucając się na ekranizację „Doktora Sen” Kinga z 2013 roku, miał więc zadanie podwójnie trudne. Musiał zadowolić fanów filmowego „Lśnienia” oraz samego Kinga.

„Kult. Film". To film o ludziach, a nie ikonach. Świetna robota! RECENZJA

„Kult. Film". To film o ludziach, a nie ikonach. Świetna robota! RECENZJA

Data publikacji:

Wywołać łzy u Kazika Staszewskiego? To potrafi tylko świetny dokumentalista. Choćby za to Bieniek należą się wielkie brawa

"The Morning Show" i nieoczywisty obraz rewolucji #metoo. Bardzo ciekawy serial na nowej platformie

"The Morning Show" i nieoczywisty obraz rewolucji #metoo. Bardzo ciekawy serial na nowej platformie

Data publikacji:

Co z prawem do obrony oskarżonego, którego zostawia na lodzie nawet przyjaciel prawnik, bojący się o stratę wpływowych klientek? Co z domniemaniem niewinności, którego odmawia się każdemu medianie oskarżonemu o molestowanie seksualnie mężczyźnie?

"Nazywam się Dolomite". Znakomity Eddie Murphy w roli ikony. RECENZJA

"Nazywam się Dolomite". Znakomity Eddie Murphy w roli ikony. RECENZJA

Data publikacji:

Z jednej strony był Richard Pryor, z drugiej jego prostacko- kiczowata wersja zwana Dolemite. Bez jednego i drugiego nie byłoby dzisiejszej afroamerykańskiej popkultury, co doskonale duet Karaszewski/Alexander pokazują.

„Van Gogh. U bram wieczności". Niezrozumiany geniusz. RECENZJA

„Van Gogh. U bram wieczności". Niezrozumiany geniusz. RECENZJA

Data publikacji:

Van Gogh zmagał się ze stanami lękowymi i problemami psychicznymi. Dafoe oddaje je w nietypowy sposób. Ja już widziałem podobnie grającego Dafoe. Było to w „Ostatnim kuszeniu Chrystusa” Martina Scorsese.

Soderbergh o Panama Papers. Bałaganiarska i wtórna „Pralnia”  RECENZJA

Soderbergh o Panama Papers. Bałaganiarska i wtórna „Pralnia” RECENZJA

Data publikacji:

Ten film jest wyprany z pomysłowości i stylu reżysera „Magic Mike”. Nie pomaga mu nawet magia nazwisk Meryl Streep, Gary Oldmana , Antonio Banderasa i Sharon Stone.

"El Camino". Epilog godny wybitnego "Breaking Bad". RECENZJA

"El Camino". Epilog godny wybitnego "Breaking Bad". RECENZJA

Data publikacji:

Jasne, że jest to film skierowany do wielkiej rzeszy fanów kultowego już dziś serialu i ma po prostu być komercyjnym sukcesem. Jednak Gilligan traktuje swoje największe filmowe dziecko z czcią i szacunkiem i nie pozwoli na zepsucie jego reputacji.

"Zdrajca" to coś więcej niż historia "skruszonego" gangstera. To również opowieść o Italii

"Zdrajca" to coś więcej niż historia "skruszonego" gangstera. To również opowieść o Italii

Data publikacji:

Maxiproces rozpoczęty przez zeznania zmarłego w 2000 roku w Nowym Jorku Buscettego doprowadził ostatecznie do skazania 362 gangsterów z Cosa Nostry...

„Joker”. Król krwawej komedii? To niebezpieczny film, będący czymś więcej niż obrazem obłędu.  RECENZJA

„Joker”. Król krwawej komedii? To niebezpieczny film, będący czymś więcej niż obrazem obłędu. RECENZJA

Data publikacji:

Travis z „Taksówkarza” karał swoje ciało w imię pokuty religijnej. Rupert z „Króla komedii” przyjmował upokorzenie w imię celebrytyzmu. Arthurowi zostaje samotny taniec i wygibasy w imię…no właśnie czego?

Redaktor Naczelna: Marzena Nykiel

Zespół: Wojciech Biedroń, Adam Kacprzak, Jacek Karnowski, Michał Karnowski, Tomasz Karpowicz, Kamil Kwiatek, Aleksander Majewski, Tomasz Plaskota, Maciej Rowiński, Adam Stankiewicz, Weronika Tomaszewska.

Autorzy: Łukasz Adamski, Piotr Cywiński, Krzysztof Feusette, Marcin Fijołek, Grzegorz Górny, Edyta Hołdyńska, Jerzy Jachowicz, Aleksandra Jakubowska, Stanisław Janecki, Dorota Łosiewicz, Maja Narbutt, Maciej Pawlicki, Andrzej Potocki, Marek Pyza, Aleksandra Rybińska, Marcin Wikło.

Używasz przestarzałej wersji przeglądarki Internet Explorer posiadającej ograniczoną funkcjonalność i luki bezpieczeństwa. Tracisz możliwość skorzystania z pełnych możliwości serwisu.

Zaktualizuj przeglądarkę lub skorzystaj z alternatywnej.