Informacje o autorze

Zdjęcie Łukasz Adamski (kultura)

Łukasz Adamski (kultura)

Krytyk filmowy i publicysta. Współpracownik wPolityce.pl, Sieci, TVP Kultura i Polskiego Radia. Autor książek „Wojna światów w popkulturze” i „Bóg w Hollywood”. W Polskim Radio Olsztyn i PR24 prowadzi autorskie audycje "Wieczór Filmowy Adamskiego", "Okno na kulturę" i "Do zobaczenia". Laureat nagrody Złotej Ryby. im Macieja Rybińskiego dla młodych felietonistów. Zdobywca nagrody PISF dla najlepszego krytyka filmowego roku 2017.

„Źle się dzieje w El Royale”. Krwawa przypowieść o odkupieniu.  RECENZJA

„Źle się dzieje w El Royale”. Krwawa przypowieść o odkupieniu. RECENZJA

Data publikacji:

Tym właśnie bezczelne i zarazem błyskotliwe narracyjnie dzieło Goddarda różni od późnego nihilisty Tarantino. „Źle się dzieje w El Royale” jest przypowieścią o grzechu i odkupieniu.

"Donbas". Groza fake newsów w noworosyjskim piekle. RECENZJA

"Donbas". Groza fake newsów w noworosyjskim piekle. RECENZJA

Data publikacji:

Kolejne wspaniałe dzieło mieszkającego na obczyźnie rosyjskiego artysty, który dowodzi, że rosyjskim politykom nie udało się zgnieść piękna rosyjskiej sztuki.

Urocza i pełna pozytywnych wartości włoska komedia!

Urocza i pełna pozytywnych wartości włoska komedia!

Data publikacji:

Potrzebuję takiego kina. Szczególnie po dłuższym czasie zanurzania się w ciężkim psychologicznym kinie, coraz bardziej pokręconych serialach i awanturze o kolejny obraz Smarzowskiego. Potrzebuję ciepła, wzruszenia i pozytywnych wartości

„Eter”. Krzysztof Zanussi o diabelskim kuszeniu. RECENZJA

„Eter”. Krzysztof Zanussi o diabelskim kuszeniu. RECENZJA

Data publikacji:

Zanussi to ostatni religijny twórca wyjęty z kina minionych dekad Wciąż interesuje go duchowość w rozumieniu chrześcijańskim. Dobro vs Zło. Bóg vs Diabeł.

„7 Uczuć”. Miauczyński powraca w świetnym stylu! RECENZJA

„7 Uczuć”. Miauczyński powraca w świetnym stylu! RECENZJA

Data publikacji:

Reżyser przeprowadza na ekranie psychoterapię samego siebie. W kinie taka bezkompromisowa szczerość jest coraz rzadsza. Doceniam to i naprawdę się raduje, że Koterski wrócił do swojej formy.

"Kler". Ja znam inny Kościół. RECENZJA

"Kler". Ja znam inny Kościół. RECENZJA

Data publikacji:

Smarzowski nie mówi nieprawdy o poszczególnych przypadkach niegodziwości w polskim Kościele. Tyle że, zderzając je z sobą w dwugodzinnym filmie, tworzy nieprawdziwy obraz całego duchowieństwa

Adamski z Gdyni: "Fuga". Majstersztyk Smoczyńskiej. RECENZJA

Adamski z Gdyni: "Fuga". Majstersztyk Smoczyńskiej. RECENZJA

Data publikacji:

Smoczyńska i Muskała nie dają żadnych recept i odpowiedzi. To jest właśnie dojrzałość i mądrość ich filmu. Wspaniałe dzieło. Zostanie z wami na dłużej.

„Zakonnica”. Najgłupszy horror z uniwersum z logo „Obecność”. RECENZJA

„Zakonnica”. Najgłupszy horror z uniwersum z logo „Obecność”. RECENZJA

Data publikacji:

Ten film byłby nawet zabawny. Gdyby twórcy docisnęli pedał absurdu do samego końca i choćby co 15 minut dali jedno mrugnięcie okiem, to mielibyśmy horror w stylu „Martwego zła” Raimiego.

"Juliusz". Brawurowa komedia! RECENZJA

"Juliusz". Brawurowa komedia! RECENZJA

Data publikacji:

Pietrzak doskonale miesza z sobą specyficzną dla stan-upu wulgarność, humor jadący po bandzie politycznej poprawności ze wzruszającą opowieścią o dojrzałości i ojcostwie. Wciąż fascynuje go ten temat.

"Kidding". Jim Carrey dawno nie był tak znakomity. RECENZJA

"Kidding". Jim Carrey dawno nie był tak znakomity. RECENZJA

Data publikacji:

Carrey dokonuje aktorskiego ekshibicjonizmu. A może to nawet wyznanie? Po czterech obejrzanych odcinkach od razu zapragnąłem więcej. Więcej Jima Carreya odsłaniającego nie tylko wnętrze Pana Picklesa, lecz również walczącego z własnym wizerunkiem.

"Dogman". Każdy ma w sobie wściekłego psa? RECENZJA

"Dogman". Każdy ma w sobie wściekłego psa? RECENZJA

Data publikacji:

Garrone umieszcza akcje w konkretnym czasie i miejscu. Jednak opowiada historię uniwersalną. Gdzieś na przedmieściach Rzymu w skąpanym w szarzyźnie i brudzie blokowisku mieszkają ludzie pozbawieni marzeń. Pełni frustracji. Zamknięci w klatce.

"Tajemnica Objawienia". Subtelnie o wierze. RECENZJA

"Tajemnica Objawienia". Subtelnie o wierze. RECENZJA

Data publikacji:

Xavier Giannoli dowodzi, że można dziś o poszukiwaniu wiary opowiadać półsłówkami. Można o tak szalenie kontrowersyjnej nie tylko dla ateistów, lecz również dla wierzących kwestii jak objawienia Maryjne mówić z szacunkiem i powagą.

"Samson", czyli jak nie robić kina biblijnego. RECENZJA

"Samson", czyli jak nie robić kina biblijnego. RECENZJA

Data publikacji:

Od nakręcenia „Pasji” Mela Gibsona minęło 14 lat. Jak widać, potrzeba kolejnych 114 lat, by chrześcijanie się nauczyli, jak się robi ewangeliczne kino według najlepszych wzorców.

"Rojst". Rasowy kryminał zatopiony w klimacie PRL. RECENZJA

"Rojst". Rasowy kryminał zatopiony w klimacie PRL. RECENZJA

Data publikacji:

„Rojst” to kino gatunkowe, więc ograne chwyty nie tylko nie przeszkadzają, lecz również nadają serialowi niezbędnego klimatu.

"Niepoczytalna". Zdumiewająco bezczelny horror Soderbergha. RECENZJA

"Niepoczytalna". Zdumiewająco bezczelny horror Soderbergha. RECENZJA

Data publikacji:

Wybitny i wiecznie niepokorny reżyser postanowił nakręcić cały film…IPhonem. Efekt? Więcej niż dobry!

Używasz przestarzałej wersji przeglądarki Internet Explorer posiadającej ograniczoną funkcjonalność i luki bezpieczeństwa. Tracisz możliwość skorzystania z pełnych możliwości serwisu.

Zaktualizuj przeglądarkę lub skorzystaj z alternatywnej.