Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego wydał w 2013 roku blisko 10 milionów złotych na współpracę z mediami. Większość z tych pieniędzy trafiła do TVN i Polsatu
- informuje portal wDolnymŚląsku.pl.
Finansowanie mediów z publicznych pieniędzy nie dotyczy tylko administracji centralnej. Sprawdziliśmy, jak sprawa wygląda w województwie dolnośląskim. Okazuje się, że do pewnych gazet czy telewizji fundusze płyną szerokim strumieniem.
Parlamentarna komisja ds. wolności słowa opublikowała ostatnio raport (źródło wpolityce.pl) na temat wydatków rządu na promocję, co de facto wiąże się z finansowaniem mediów za publiczne pieniądze. Wykupując reklamy, artykuły sponsorowane czy zlecając realizację kampanii społecznych, z rządowych funduszy do gazet czy telewizji popłynęło w ostatnich czterech latach blisko 125 milionów złotych. Zdecydowana część tych środków przypadła w udziale Gazecie Wyborczej i TVN.
Okazuje się, że lokalne władze również przeznaczają spore środki na podobne cele. Ujawniamy, skąd, do kogo i w jakiej wysokości pieniądze trafiały.
W 2013 roku najwięcej na cele promocyjne wydał Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. Z analizy faktur, jakie otrzymaliśmy wynika, że było to blisko 10 mln zł. Do kogo trafiły?
Największym beneficjentem okazała się TVN. Telewizja w formie zapłat za reklamy czy emisję materiałów promocyjnych w ubiegłym roku, otrzymała ponad 3 mln 100 tys. zł. Niewiele mniej otrzymał Polsat (ponad 2 mln 900 tys. zł). Nieco ponad 2 mln zł zyskała Telewizja Publiczna.
WIĘCEJ NA: wdolnymslasku.pl
wdolnymslasku.pl, kim
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/184152-dolnoslaski-urzad-marszalkowski-niezwykle-hojny-dla-tvn-i-polsatu-a-jak-jest-w-innych-wojewodztwach