Ile kosztował festyn "Orzeł może"? Członkowie rady programowej Polskiego Radia piszą w tej sprawie do prezydentów miast i kancelarii prezydenta

Fot. M. Czutko
Fot. M. Czutko

Efekty akcji "Orzeł może" wciąż można oglądać w centrum Warszawy, gdzie rozrzucone ulotki nadal zalegają na ulicach.

CZYTAJ WIĘCEJ: Orzeł wciąż nie może... posprzątać po sobie. Po ulicach Warszawy od trzech tygodni walają się różowe ulotki

Troje członków rady programowej Polskiego Radia skierowała pytania do Kancelarii Prezydenta RP, KRRiT, ministrów kultury i obrony oraz do prezydentów Warszawy, Poznania, Krakowa i Wrocławia w sprawie akcji "Orzeł może" i wydatkowania na nią pieniędzy publicznych.

Pytania dotyczą szczegółowych opisów związanych z wydatkami, jakie poniosły instytucje państwowe w związku z organizacją akcji koordynowanej przez radiową Trójkę, "Gazetę Wyborczą" i Kancelarię Prezydenta.

Prezentujemy treść listu:

Działając na podstawie art. 2 w związku z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej w związku z zaangażowaniem Miasta Poznań w organizowaną z dużym rozmachem finansowo-organizacyjnym akcję „Orzeł może”, pragniemy zadać Panu następujące pytanie

1) Jakie środki publiczne przeznacza (...) na organizację akcji „Orzeł Może”?

2) Jakie są koszty towarzyszące organizacji akcji „Orzeł Może”, w szczególności koszty ochrony (w tym wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych pracowników Straży Miejskiej oraz innych pracowników samorządowych) oraz koszty sprzątania po akcji?

Z poważaniem

Krzysztof Czabański,

Teresa Bochwic,

Stanisław Janecki

Z niecierpliwością czekamy na odpowiedź. Oby tylko nie okazało się, że orzeł może... ale tylko i wyłącznie za publiczne pieniądze. Duże pieniądze. O niepełnych danych w tej sprawie mogliśmy się już przekonać.

CZYTAJ TAKŻE: 100 000 zł z ministerstwa kultury na szopkę „Orzeł może”. Tak władza płaci za PR swój i współpracujących z nią mediów

CZYTAJ WIĘCEJ: Kciuki w górę! Balony w górę! Cieszymy się! Hej! Orzeł może! NASZA FOTORELACJA

svl

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych