Wydawało się, że absurdu tej akcji nic już nie przebije, a jednak... Marsz z karykaturą orła, to dopiero preludium przedsięwzięcia rozkręconego pod patronatem Bronisława Komorowskiego przez „Gazetę Wyborczą” i radiową Trójkę. W wielkim finale - 4 czerwca, w dniu rocznicy wyborów 1989 r. - atrakcją ma być... „metka” Polski. Z grubą ceną.
CZYTAJ WIĘCEJ: 100 000 zł z ministerstwa kultury na szopkę „Orzeł może”. Tak władza płaci za PR swój i współpracujących z nią mediów
Prawnik Piotr Waglowski, odsłania kolejne fakty związane z „Orłem, który Może”. Na swoim blogu publikuje wniosek bliżej nieznanej Fundacji Polska Obywatelska, która w podległym ministerstwu kultury Narodowym Centrum Kultury zabiegała o fundusze na akcję pod kuratelą prezydenta, która rozpoczęła się groteskowym marszem 2 maja.
Cele kampanii to przede wszystkim: przekonanie Polaków do zmiany myślenia o nas samych, zerwanie ze stereotypowym myśleniem Polaków o Polakach jako o wiecznych pesymistach, zaprezentowanie społeczeństwu polskiemu, jak wiele mamy do zaoferowania, jak wielki drzemie w nas potencjał i jak z wielu elementów swojej przeszłości i tradycji, ale też osiągnięć współczesnych możemy być dumni
– głosi wniosek.
Karakana z czekolady, który miał służyć realizacji celu już widzieliśmy. Teraz pora na... metkowanie Polaków.
Każda osoba, zainteresowana wzięciem udziału w akcji, będzie musiała poprzez aplikację – na stronie internetowej i na Facebooku – wybrać trzy (spośród 15stu) pozytywne cechy, które najlepiej ją charakteryzują. W ten sposób stworzy swój własny, pozytywny obraz, który na potrzeby akcji nazwaliśmy „metką”
- czytamy we wniosku.
I dalej:
Będą one zawierały ich "indywidualny skład" emocjonalny. Te indywidualne portrety złożą się na zagregowany "skład" Polski. Taka "metka Polski" będzie wówczas pokazywała np. 45% Dumy. 33% Optymizmu, 22% Energii. Taka kampania nie tylko odbije się szerokim echem wśród Polaków, ale co może nawet ważniejsze skłoni ich do refleksji, da impuls do zmiany nastawienia i pozwoli nam stworzyć nowy, pozytywny wizerunek Polaka.
Bełkot? Nic to! Liczy się kosztorys. A ten jest imponujący...
Wedle wniosku całkowity przewidywany koszt realizacji zadania miał wynieść 185 400 złote. Przy czym wkład własny miał wynieść 20 tysięcy. Do NCK Wnioskowano o 165 400.
- zaznacza na swoim blogu Piotr Waglowski.
Oto preliminarz niektórych kosztów organizacji imprezy (w nawiasie kwoty, o które Fundacja Polska Obywatelska wnioskowała do NCK):
Koordynator zadania - 9 000 zł, (do NCK wnioskowano o: 7 000)
Asystent koordynatora promocja i współpraca z mediami - 4 500, (do NCK wnioskowano o: 500)
Asystent koordynatora nadzór nad wykonaniem i funkcjonowaniem oprogramowania i stron internetowych na potrzeby akcji - 4 500 (do NCK wnioskowano o: 500)
Obsługa księgowa i rachunkowa zadania - 3 500 (do NCK wnioskowano o: 3 500)
Koszty biurowe i administracyjne - 4 000 (do NCK wnioskowano o: 4 000)
Koszty lokalu biurowego przeznaczonego na realizację zadania - 6 000 (do NCK wnioskowano o: 0)
Przygotowanie projektów graficznych, layoutów dot. metek, materiałów promocyjnych - 3 500 (do NCK wnioskowano o: 3 500)
Przygotowanie architektury informacji aplikacji - 3 100 (do NCK wnioskowano o: 3 100)
Przygotowanie projektów graficznych dot. aplikacji - 6 800 (do NCK wnioskowano o: 6 800)
Programowanie aplikacji wraz z panelem do zarządzania i moderowania treści - 21 000 (wnioskowano o: 21 000)
Przygotowanie architektury informacji strony www - 2 500 (do NCK wnioskowano o: 2 500)
Przygotowanie projektów graficznych dot. strony www - 4 400 (do NCK wnioskowano o: 4 400)
Produkcja "metek" - 8 000 (do NCK wnioskowano o: 8 000)
Zarządzanie projektem producent wykonawczy - 8 000 (do NCK wnioskowano o: 6 000)
Programowanie strony www z dynamicznym prezentowanie składu Polski - 12 000 (do NCK wnioskowano o: 12 000)
Produkcja i zawieszenie megaboardu na PKiN - 50 000 (wnioskowano o: 50 000)
Przygotowanie scenariuszy spotów radiowych - 4 000 (do NCK wnioskowano o: 2 000)
Produkcja (nagranie, montaż) 4 rodzajów 30sekundowych spotów autopromocyjnych - 6 600 (do NCK wnioskowano o: 6 600)
Emisja – kampania miesięczna 2 maja - 4 czerwca, 30 dni po 1 emisji - 24 000 (wnioskowano o: 24 000)
We wniosku ubiegano się też, by finansowy wkład własny Fundacji w przedsięwzięcie można było ograniczyć.
W związku z krótkim terminem, pozostającym do chwili rozpoczęcia realizacji zadania (1 miesiąc), a także zasięgiem akcji, jej złożonością i znaczeniem (wniosek o patronat Prezydenta RP, rozpoczęcie w przeddzień Święta 3 Maja i zakończenie w dniu rocznicy Wyborów 1989 roku), wnioskujemy o wyrażenie zgody na zmniejszenie wysokości wkładu własnego
- widnieje we wniosku do NCK.
Nadal nie wiadomo tylko co stało się (lub się stanie) z czekoladowym monstrum. Czy dostanie metkę z ceną?
JUB/vagla.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/156875-karakan-z-czekolady-wiecznie-zywy-ciag-dalszy-kuriozalnej-akcji-rozweselania-polakow-zobacz-ile-to-kosztuje