Chrześcijanie w USA nie kupują w firmie agresywnie promującej związki homoseksualne. Efekt bojkotu jest zaskakujący!

Fot. wPolityce.pl
Fot. wPolityce.pl

Konsumencki bojkot zainicjowany przez chrześcijańską organizację rodzin American Family Association (AFA) w stosunku do sieci domów towarowych JC Penney – agresywnie promujących związki homoseksualne – doprowadził do tego, że sprzedaż w sklepach spadła o jedną czwartą.

W efekcie zarząd spółki zwolnił szefa Rona Johnsona, który wraz ze znaną rzeczniczką JC Penney, Ellen DeGeneres nie ukrywali, że są zwolennikami legalizacji par tej samej płci, co miało przełożenie w treści kolejnych kampanii reklamowych. Założona w 1902 r. przez Jamesa Casha Penney’a firma kojarzona była dotąd z tradycyjnymi wartościami rodzinnymi i religijnymi.

Firma zaszokowała swych klientów spotami filmowymi w Dzień Matki i Dzień Ojca, w których występowały pary jednopłciowe z dziećmi, udając doskonałe rodziny. Interweniowała prorodzinna organizacja związana z AFA, One Million Moms, która namawiała klientów do konsumenckiego bojkotu – odsyłania do nadawcy słynnych katalogów JC Penney, wypisywania się z list mailingowych czy rezygnowania z wydawanych przez sklepy tej sieci kart kredytowych. Po widocznym spadku obrotów do firmy wrócił jej dawny menedżer Myron Ullman.

Kłopoty finansowe JC Penney zaczęły w lutym ub. roku, gdy firma ogłosiła swą „krucjatę” na rzecz legalizacji jednopłciowych związków. W maju 2012 r., gdy ukazał się jej katalog z lesbijskimi „mamami”, cena akcji spółki spadła z ponad 41 do ok. 35 dolarów, a w następnym miesiącu, gdy w Dzień Taty ukazała się reklama gejowskich „ojców”, cena akcji spadła do prawie 26 dolarów.

Pięć lat temu AFA wzywała do bojkotu restauracji sieci McDonald's, gdy firma ta na internetowej stronie jednej z grup gejowskich reklamowała „Happy Meals” dla dzieci. W 2006 r. przez ponad dwa lata z podobnych motywów bojkotowała koncern Ford Motor. W wyniku tej akcji obroty Forda zmniejszyły się w tym czasie o ok. 8 proc. i ostatecznie koncern wycofał swoją reklamę.

AFA wykazuje także swą skuteczność w walce ze sklepami, które lekceważą religijny wymiar Bożego Narodzenia i wykorzystują pamiątkę przyjścia na świat Jezusa jedynie do zwiększenia swoich obrotów.

gim, KAI

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.