Przemysł pogardy po brytyjsku. BBC nie zadeklarowała, że wstrzyma emisję piosenki uznanej za hymn cieszących się ze śmierci Margaret Thatcher

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
PAP/EPA
PAP/EPA

Jak informuje brytyjski dziennik konserwatywny "The Daily Telegraph", szefowie BBC nie zadeklarowali, że wstrzymają emisję piosenki wyrażającej radość ze śmierci Margaret Thatcher.

Chodzi o utwór "Ding Dong the Witch is Dead" ("Czarownica nie żyje"), nagrany na potrzeby filmu "Czarnoksiężnik z krainy Oz" z roku 1939. W ciągu kilku ostatnich dni sprzedano - po kampanii ze strony środowisk lewicowych, wrogich Thatcher - 20 tys. egzemplarzy płyt z piosenką. Miała to być forma "celebracji" śmierci znienawidzonej przez brytyjskich socjalistów i komunistów byłej premier.

BBC znalazła się w centrum burzy, ponieważ utwór awansował na czwarte miejsce na liście przebojów Radia One, a konkretnie programu "The Official Chart Show", który ma zostać wyemitowany w niedzielę, 3 dni przed pogrzebem Lady Thatcher.

Nowy szef BBC, który w zeszłym tygodniu objął stanowisko, Lord Hall,  uznał utwór za "raczej pozbawiony smaku", ale jednocześnie określił decyzję w sprawie utworu jako "redaktorską", i scedował problem na szefa Radia One, Bena Coopera. Ten nie podjął jeszcze ostatecznej decyzji. Ma zostać ona podjęta, według nieoficjalnych źródeł,  dopiero w niedzielę.

Sprawie towarzyszą zarzuty wobec BBC o sposób relacjonowania wydarzeń wokół śmierci Margaret Thatcher. Chodzi o zbytnie eksponowanie krytyków byłej premier.

Lord McAlpine, były polityk Partii Konserwatywnej i przyjaciel Lady Thatcher uznał za szokujący sam fakt, że BBC w ogóle rozważa emisję piosenki.

Zdaniem przyjaciół byłej premier, puszczenie piosenki byłoby “poważnym naruszeniem obowiązków" ze strony BBC.

Sil

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych