Sprzedaż kioskowa "Rzeczpospolitej" prawie 70 proc. w dół! Sprzedaje się już tylko 12 tys. egzemplarzy

fot. wPolityce.pl
fot. wPolityce.pl

Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach w styczniu br. był „Fakt”. Na drugim miejscu znalazł się „Super Express”, który wyprzedził „Wyborczą”. Największy spadek, wynoszący 69 proc., zanotowała „Rzeczpospolita”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w styczniu 2013 roku wyniosła 357 942 egz. W porównaniu do stycznia 2012 roku zmniejszyła się ona o 8,76 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,98 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Super Express” ze średnim wynikiem na poziomie 158 467 egz., notując jednak spadek o 4,95 proc. Z kolei na ostatnią pozycję podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych wyniosła 148 346 egz., po spadku o 19,15 proc. W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,04 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 62,83 proc.

Piąte miejsce zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej średnia sprzedaż w kioskach w styczniu 2013 roku wynosiła 29 178 egz. (jedyny wzrost w zestawieniu wynoszący 8,63 proc.) i stanowiła 97,87 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu. Gazeta ta miała miała w tej kategorii wyższy wynik niż „Dziennika Gazeta Prawna” (Infor Biznes) oraz Rzeczpospolita” (Presspublica).

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) notował w pierwszym miesiącu średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 28 955 egz., co stanowiło 29,30 proc. jej sprzedaży ogółem. W ciągu roku w tym kanale dystrybucji „DGP” zanotowała spadek o 25,05 proc.

Jeszcze gorzej radziła sobie „Rzeczpospolita” (Gremi Media). Jej sprzedaż w kioskach wyniosła już tylko 12 631 egz., co oznacza 16,44-proc. Udział w sprzedaży ogółem. W ciągu roku tytuł ten w tej kategorii zanotował ogromny spadek, wynoszący aż 68,66 proc.  To największy spadek w rankingu.

Ostatnie dwa miejsca zajęły dzienniki biznesowe. „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) w kioskach w styczniu 2013 roku sprzedawał 2 007 egz., a „Parkiet” (Presspublica) - 1 016 egz. Udział sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych dziennika Bonnier Business Polska wyniósł zaledwie 12,19 proc. (był najniższy w zestawieniu), a dziennika Presspubliki - 15,86 proc. Oba dzienniki pochwalić się mogą za to największymi udziałami prenumeraty w sprzedaży ogółem, gdzie wyniosły one odpowiednio 59,04 proc. oraz 46,74 proc.

 

mall, wirtualnemedia.pl

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych