„Rzeczpospolita” tonie. Sprzedaż dziennika leci na łeb na szyję, a wraz z nią honoraria dziennikarzy. Największe cięcia w dziale opinii

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
fot. wPolityce.pl
fot. wPolityce.pl

Jak poinformował portal Wirtualnemedia.pl, Presspublica (wydawca m.in. "Rzeczpospolitej" i "Uważam Rze"), znacząco redukuje honoraria wypłacane dziennikarzom i publicystom, którzy publikują swoje teksty w „Rzeczpospolitej”.

I tak, o 20 proc. spadły od stycznia honoraria wypłacane dziennikarzom piszącym do działu krajowego i działu prawnego „Rzeczpospolitej”.

Budżet działu krajowego się nie zmniejszył, ale 20 proc. z niego przeznaczono na teksty do wydania online. Teraz dziennikarze nie chcąc zarabiać mniej niż dotąd muszą pisać dodatkowo do internetu, ale i tak nie starcza im na to czasu

- precyzuje tę informację anonimowy pracownik Presspubliki.

Jednak największe cięcia, jak wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl, dotknęły honorariów za teksty publikowane w dziale opinii. Zmniejszono je bowiem aż o 40 procent.

Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, nie skomentował informacji, zaś Hanna Wawrowska, pełnomocnik zarządu Presspubliki odmówiła komentowania jak to określiła "relacji pracodawca-pracownik, które są sprawą wewnętrzną spółki" - czytamy na portalu wirtualnemedia.pl.

To kolejny sygnał bardzo złej sytuacji, w jakiej znalazła się "Rzeczpospolita" za sprawą swojego właściciela Grzegorza Hajdarowicza. Przypomnijmy, że od kilku miesięcy gwałtownie spada sprzedaż tego dziennika. Tylko w listopadzie ub.r., już po wyrzuceniu z redakcji m.in. Cezarego Gmyza, jak wynika z danych ZKDP, „Rzeczpospolita” zanotowała największy spadek sprzedaży wśród dzienników.

CZYTAJ: Czystki Hajdarowicza przyniosły efekt. Sprzedaż "Rzeczpospolitej" spadła aż o 44 procent! Mocno traci także "Gazeta Wyborcza"


wirtualnemedia.pl, kim

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych